وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    با آلوده اعلام شدن هوای روز گذشته، تعداد روزهای آلوده در سال 96 به 47 روز رسید.
     
     
    آلودگی هوا دست از سر تهران بر نمیدارد/ پاییز 96 آلوده تر از خزان 95

    به گزارش تیترشهر: آلودگی هوا دست از سر تهران بر نمی دارد. سالهاست که تهران در نیمه دوم سال زیر گنبد سیاه می رود و هر از چندگاهی با وزش باد شدید یا بارندگی موقتا از زیر چتر دوده خارج می شود.

    تعداد زیاد خودروها و کارخانه های اطراف شهر تهران سبب شده تا دوده، مهمان همیشگی مردم پایتخت باشد. بیشتر کارخانه ها در ورودی غربی تهران واقع شده اند، یعنی درست در مسیر باد.

    معمولا باد در تهران از غرب به شرق می وزد و آلودگی تولید شده توسط کارخانه های غرب تهران را به مرکز شهر می رساند. در مرکز شهر نیز خودروهای بیشمار آنقدر دود می کنند که بعضی روزها هوا برای نفس کشیدن کم می شود.

    حالا آمارها نشان می دهد که با ناسالم بودن هوای تهران در روز گذشته، تعداد روزهای ناسالم هوای تهران به 47 روز رسیده است.

    لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: برآورد شاخص‌های ثبت شده از ایستگاه‌های تهران نشان می‌دهد امروز 9 آذر هوا تهران برای دومین بار در آذر ماه آلوده است.

    وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هوا 12روز پاک،‌ 196 روز سالم، 46روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است. البته هوای تهران نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی، تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌ های حساس بیشتری داشته اما روزهای ناسالم برای همه کاهش یافته است.

    به گفته نظری،‌ همچنین از ابتدای آذر ماه تاکنون هوا 2 روز پاک، 5 روز سالم و 2 روز ناسالم برای گروه‌ های حساس بوده است.

    همچنین حسین شهبازی مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت های تهران گفت: طبق نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، در برخی ساعات روز پنجشنبه وزش باد مؤثر با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه انتظار می رود و برخی ساعات به ویژه بعدازظهر همراه با وزش باد موثر خواهد بود. همچنین دما در روز پنجشنبه 9 آذر افزایش جزئی می‌یابد. به گفته وی، پیش بینی می شود در روز جمعه نیز به تدریج بر میزان ناپایداری جوی افزوده شود. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی روز پنجشنبه در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی