وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    حرف و حدیث های زیادی در مورد مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تا کنون منتشر شده است. در شورای شهر گذشته موافقت شد که مدیریت بهره برداری نمایشگاه شهر آفتاب و بخشی از سهام فروشگاه های شهروند به بانک شهر واگذار شود اما این واگذاری تاکنون متوقف شده است.
     

    به گزارش تیتر شهر؛  حرف و حدیث های زیادی در مورد مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تا کنون منتشر شده است. در شورای شهر گذشته موافقت شد که مدیریت بهره برداری نمایشگاه شهر آفتاب و بخشی از سهام فروشگاه های شهروند به بانک شهر واگذار شود.
     
    از این رو برخی اعضای شورای شهر چهارم به این واگذاری اعتراض کردند؛ رحمت الله حافظی، عضو شورای چهارم در این خصوص گفته بود که روزی فروشگاه شهروند و شهر آفتاب را به فروش گذاشتند؛ به‌رغم مخالفت‌های زیاد اعضا، شهرداری تهران، سه ماه، با لابی توانست نظرات موافق را به خود جلب کند. این طرح در جلسه‌ای با نمایندگان شهرداری به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید. معتقدم فروش شهروند و شهرآفتاب فروش سرمایه‌های شهر تهران بود. شهرداری از بانک شهر پول قرض گرفته بود و در بازپرداخت آن مانده بودند بنابراین اینها را به حراج گذاشتند در قرارداد نمایشگاه شهر آفتاب مبلغی حدود‌ هزار میلیارد تومان لحاظ کردند در حالی ‌که در شورا بیش از این مبلغ مصوبه داشتند؛ یعنی حدود‌ هزار و ٦٠٠ یا ‌هزارو ٧٠٠ میلیارد تومان برای آن هزینه کردند. 
     
    در راستای سرنوشت نمایشگاه شهر آفتاب به سراغ عضو کنونی شورای شهر تهران رفتیم و از او در این باره پرس و جو کردیم. مجید فراهانی، عضو کمیسیون و برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص واگذاری های نمایشگاه شهر آفتاب گفت: بنا بود شهر آفتاب در شورای قبل بابت بدهی ها به بانک شهر واگذار شود اما با توجه به قیمت گذاری پایین، این واگذاری تا کنون متوقف مانده است.
     
    وی ادامه داد: اگر شهر آفتاب ساماندهی شود یکی از منابعی است که می توان از آن طریق برای نمایشگاه های مختلف استفاده شود و بار ترافیکی نمایشگاه سئول کم شود و همچنین بخشی از منابع پایدار تمهید شود اما معتقدیم همچنان باید بررسی شود و اگر قیمت گذاری مناسبی بر شهر آفتاب صورت بگیرد اولویت واگذاری خواهد بود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی