وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های اصولی برای حفظ خانه‌های تاریخی تهران از اولویت‌های مدیریت شهری است.

    رویداد۲۴-رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های اصولی برای حفظ خانه‌های تاریخی تهران از اولویت‌های مدیریت شهری است.علی اعطا پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در محل خانه موزه استاد معین و امیر جاهد با اشاره به وضعیت خانه‌های تاریخی گفت: تا زمانی که حفظ و حراست از میراث فرهنگی و بناهای با ارزش آثار تاریخی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل نشود؛ وضعیت خانه‌های تاریخی به ویژه آن دسته از بناها که در فهرست آثار ملی کشور ثبت نشده‌اند، تغییر چندانی نمی‌کند.

    وی ادامه داد: در بناهای تاریخی ارزش معنوی و ویژه‌ای وجود دارد که باعث می‌شود ما به سمت تخریب و نوسازی این آثار پیش نرویم و اگر در شهر ارزشی خلق و آفریده شود، یکی از محل‌های بروز و ظهور این ارزش‌ها مشخصاً بناهای تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

    سخنگوی شورای شهر افزود: سازمان‌های متولی و مدیریت شهری باید با ارائه تسهیلات تشویقی شرایط لازم را برای مالکین و بهره‌برداران اماکن و بناهای تاریخی فراهم کنند تا نسبت به حفظ و حراست بناهای در اختیار خود همت گمارند.

    اعطا اضافه کرد: شهرداری تهران در سال‌های اخیر در حد مقدورات خود توانسته است به موضوع حفظ خانه‌‌‌های تاریخی تهران توجه نشان دهد و یکی از نقاط قابل دفاع دوره قبلی در سال‌های پایانی مدیریت شهری تهران، توجه به بناهای تاریخی پایتخت است.

    رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: یکی از برنامه‌های شورای اسلامی شهر تهران در این دوره اتخاذ سیاست‌‌‌های اصولی برای حفظ، احیا و بهره‌‌برداری مناسب از خانه‌های تاریخی تهران است و این موضوع را از طریق کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و فرهنگی و اجتماعی پیگیری می‌‌‌کنیم.

    اعطا ادامه داد: ما باید امروز شرایطی را فراهم کنیم تا کسانی که مالک بناهای تاریخی در پایتخت هستند، در زمینه حفظ و رسیدگی این ابنیه پیشقدم شوند و این باور به وجود بیاید که از طریق آثار تاریخی می‌توانند ارزش افزوده ایجاد کنند و تولید ثروت کنند.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۹

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی