وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    گرگان- رئیس سابق حوزه مرکز نظام‌مهندسی گلستان گفت: با اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی تعداد قابل‌توجهی از سازمان‌های نظام‌مهندسی کشور ازجمله گلستان رو به انحلال خواهد رفت.

    عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان نظام‌مهندسی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی در سطح کشور شکل‌گرفته است.

    وی افزود: این موضوع به‌عنوان یک بازو و پشتیبان برای اهداف سازمانی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های مسئول محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

    عضو سابق هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی گلستان گفت: جامعه مهندسی کشور و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با بیشترین جمعیت یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های صنفی به شمار می‌آید.

    وی تصریح کرد: اکنون در گلستان حدود ۱۰ هزار مهندس عضو در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که می‌تواند نقش بسیار مؤثری در توسعه و رونق اقتصادی و بحث اشتغال استان داشته باشد.

    چراغعلی اظهار کرد: مطابق آیین‌نامه‌های ابلاغی از سال گذشته مهندسان ناظر و مالکین نباید رابطه مالی با یکدیگر داشته باشند و انتخاب مهندسان ناظر با تصمیم نظام‌مهندسی در استان و دیگر استان‌های کشور واگذار شد.

    وی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال وزیر راه و شهرسازی با دستورات عجولانه ارتباط مجدد مالکان با مهندسان ناظر برقرار کرد که این بحث می‌تواند لطمه جدی به کیفیت ساخت‌وساز در سطح استان و کشور وارد کند.

    رئیس سابق حوزه مرکز نظام‌مهندسی گلستان اقدامات وزیر راه و شهرسازی را دستورات عجولانه دانست و گفت: این موضوع جای بررسی مجدد و کارشناسی بیشتر دارد.

    این استان دانشگاه افزود: از محل اجرای دستورات ایشان حتماً تعداد قابل‌توجهی از سازمان‌های نظام‌مهندسی کشور ازجمله گلستان رو به انحلال خواهد رفت که این‌ها حتی قادر به اداره امور داخلی خود نخواهند بود.

    چراغعلی اظهار کرد: واگذاری امور تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد به شهرداری موجب کاهش کیفیت خدمات مهندسی در سطح پروژه‌های مسکونی و غیرمسکونی خواهد شد.

    شایان ذکر است در روزهای پایانی سال وزیر راه و شهرسازی با ابلاغیه ای به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها بخشی از وظایفت سازمان نظام مهندسی را به شهرداری ها واگذار و همچنین انتخاب ناظر را از سازمان نظام مهندسی سلب کرد.

    این کار در استان ها با واکنش بسیار رو به رو شده و منتقدان می گویند حذف منابع درآمدی نظام مهندسی به حذف کارمندان، بیکار شدن پرسنل و صدمات اجتماعی و مهندسی می انجامد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی