وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: ساخت و ساز در دومین کلانشهر کشور با طرح‌های قدیمی اداره می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر 20 هزار رای قلع به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در مشهد هنوز اجرایی نشده است.
    وی افزود: یکی از دلایل اجرایی نشده این رای‌ها، طولانی بودن مسیر رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری است و از طرفی سازو کارهای موجود در شهرداری نیز سبب می‌شود اجرای رای را با تاخیر رو به‌رو می‌کند.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در سال 94 کلیات طرح جامع شهر مشهد به تصویب رسید اما هنوز طرح کامل ابلاغ نشده و در حال حاضر دومین کلانشهر کشور با طرح‌های قدیمی اداره می‌شود.
    حسین‌نژاد اضافه کرد: ناکارآمدی ضوابط شهرسازی و طرح‌های تفصیلی سبب عدم اجرای رای‌های صادره و تخلف ساختمانی است اما شهرداری تنها در مقام اجرا می‌باشد.
    وی با بیان اینکه وجود این ضوابط و نیاز شهروندان سبب بروز تخلف می‌شود، اضافه کرد: به عنوان مثال در برخی از تخلفات شاهد هستیم که مالک بعد از پلمپ دیوار پشت را سوراخ و در داخل نیروها مشغول ساخت و ساز هستند که این فک پلمپ محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در این راستا شهروندان باید در صورت مشاهده این تخلفات مراتب را به شهرداری اطلاع‌رسانی کنند.
    وی در خصوص فعالیت مهندسان ناظر برای کاهش تخلفات در ساخت و سازها عنوان کرد: مهندسان سازمان نظام مهندسی باید در 5 مرحله از ساختمان بازدید کنند که در صورت حضور دائم ناظران در محل این موضوع سبب اضافه شدن هزینه‌های ساختمان می‌شود که مقاومت شهروندان را نیز به دنبال دارد.
    حسین‌نژاد تصریح کرد: با این وجود در صورت گزارش مهندسان ناظر پلیس ساختمان در محل حاضر می‌شود و برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد عنوان کرد: اگر تخلف امکان جریمه شدن داشته باشد پرونده جهت رسیدگی به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شود که طبق مصوبه‌ای جدید تنها فعالیت آن بخش از ساختمان که تخلف در آن صورت گرفته متوقف و قطعیت جریمه پیش‌بینی می‌شود و دیگر بخش‌ها امکان ساخت و ساز دارد که این مصوبه به منظور کاهش رکود ساخت و ساز است.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره تخلفات در ساخت و سازهای شهر 3 میلیون نفری مثل مشهد نیازمند ضوابط طرح‌های تفصیلی دقیق و به روز است تا در آن نیازهای شهروندان نیز برطرف شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی