وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    استارت آپ ها حوزه مدیریت شهری راه اندازی می شوند
    راه اندازی استارتآپ هایی در حوزه مدیریت شهری یکی از مباحث مهمی است که با هوشمند سازی شهر تهران مدیران شهری به آن فکر می کنند. اما چگونگی نظارت بر فعالیت این شرکت های دانش بنیاد در در اداره شهر تهران موضوع به مراتب مهمی است که اکنون به عنوان یک چالش در رویاروی با فناوری های نوین مدیریت شهری تهران با آن روبه روست.
    به گزارش تیتر شهر: صبح امروز مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در صحن علنی شورای شهر حاضر شد تا مبنای همکاری این مجموعه را با شهرداری تهران مطرح کند. جذب سرمایه گذاری های خارجی، همکاری اتاق در موضوع کودکان کار و راه اندازی استارت آپ هایی در حوزه مدیریت شهری موضوعات مهمی بود که وی در گزارش خود در شورا مطرح کرد.
    اولین پیشنهاد خوانساری فعالیت کمیته سرمایه گذاری های خارجی در شورای شهر تهران بود. به گفته وی؛ اگر با مصوبه شورای شهر بتوانیم جذب سرمایه گذاری خارجی برای شهرداری تهران را داشته باشیم، در این فرایند بسیاری از پروژه های شهری تامین اعتبار خواهد شد.
    رئیس اتاق بازرگانی تهران همکاری مشترک بین شورای شهر و اتاق را در حل مشکلات اقتصادی تهران موثر دانست و تاکید کرد: اتاق بازرگانی وظیفه دارد در شوراهای مختلف مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرک و ... از منافع بخش خصوصی دفاع کرده و علاوه بر این در زمینه آموزش، توانمندی اعضا، مشاوره های حقوقی، گمرکی، تامین اجتماعی و مالیاتی نیز فعالیت می کند.
    در حال حاضر انطور که خوانساری می گوید، گروه های تخصصی اتاق بازرگانی به سه قوه و همچنین اعضا متشکل از بخش خصوصی مشورت می دهند از همه مهمتر اینکه این مجموعه حدود 60 درصد از اقتصاد کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
    دور بودن مجموعه بین المللی نمایشگاهی شهر آفتاب از شهر مساله دیگری بود که رئیس اتاق بازرگانی تهران به آن اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران برای ساخت و تاسیس نمایشگاه شهر آفتاب کار خوبی را دنبال کرد و اتاق بازرگانی نیز می تواند در زمینه بهره برداری این نمایشگاه به مدیریت شهری کمک کند تا نمایشگاه ها به شهر آفتاب منتقل شود.
    براساس مطالعات انجام شده، در اقتصاد کشور پیش بینی شده است که برای دستیابی به رشد 8 درصدی، به حدود 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم؛ در شهر تهران نیز قطعا با اعتبارات داخلی نمی توانیم به هدف گذاری مورد نیاز برسیم از این رو نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.
    ورود اتاق بازرگانی تهران به مساله کودکان کار به عنوان یک مسئولیت اجتماعی پیشنهاد دیگری بود که مسعود خوانساری به شورای شهر تهران داد. به اعتقاد وی، در زمینه کودکان کار امکان همکاری با شهرداری تهران وجود دارد؛ همچنان که اخیرا با کمیته امداد در این زمینه توافق نامه ای را امضا کردیم و در صورتی که شهرداری تهران نیز ضلع سوم این توافق شود، می توانیم مسئله کودکان کار را حل کنیم. هم اکنون از برند های داخلی دعوت شده است تا درصدی از تولیدات خود را به منظور جمع آوری کودکان کار اختصاص پیدا کند.
    ورود استارت آپ های جدید در حوزه مدیریت شهری مساله دیگری بود که رئیس اتاق بازرگانی درباره آن گفت: با توجه به اهمیت استارت آپ ها در پایتخت، علاوه بر حوزه حمل و نقل هم اکنون در همه زمینه ها استارت آپ هایی داریم که مورد نیاز شهرداری هستند و این موارد را می توانیم به صورت مشترک را دنبال کنیم. تشریخ مشکلات بخش خصوصی در امر ساخت و ساز مساله دیگری بود که در جلسه امروز شورای شهر به آن اشاره شد.
    به گفته خوانساری؛ برای دریافت یک پروانه در شهر تهران حداقل به 9 ماه زمان در زمینه شهرداری، نظام مهندسی و آتش نشانی نیاز خواهد بود. این در حالی است که درخواست داریم بررسی مجدد و کار جدی روی این معضل پیچیده برای صدور پروانه داشته باشید.
    پیشنهاد ایجاد فرآیندی برای تغییر کاربری آسان ساختمان های مسکونی به تجاری مساله دیگری بود که رئیس اتاق بازرگانی تهران به ان اشاره کرد که با واکنش اعضای شورای شهر روبه رو شد. به گفته وی؛ پیشنهاد می کنیم فعالان بخش خصوصی به جای پرداخت همزمان پول تغییرکاربری ها، بتوانند اجاره ماهیانه‌ای را به شهرداری پرداخت کنند. این اقدام بودجه مستمری برای شهرداری خواهد بود و در مقابل بسیاری از مشکلات بخش خصوصی نیز حل می شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی