وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    با امضای تفاهمنامه میان 4 سازمان مرتبط با حوزه ساخت و ساز و خدمات رسان ، فرآیند زمان تشکیل پرونده، ساخت ملک و هزینه های جاری در پایتخت کاهش پیدا می کند. تصمیمی که روز گذشته در نشست نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان ، شرکت آب و فاضلاب ، شرکت برق و به میزبانی شهرداری پایتخت اتخاذ شد و منجر به امضای تفاهمنامه مهمی در موضوع ساخت و ساز شهری شده است. کارشناسان شهرسازی معتقدند این دستور العمل در نهایت به کاهش هزینه های اجرا ، کاهش روال بروکراسی اداری و البته افزایش کیفیت ساختمان منجر خواهد شد.

     

    به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تایید این خبر ، از امضاء تفاهم نامه الزام  استفاده از خدمات نظارتی مهندسان چهار رشته اصلی  ساختمان (معماری، سازه، برق و تاسیسات مکانیکی) به منظور کاهش تشریفات اداری بین سازمانی ، یکی شدن فرآیندهای اجرایی و تسهیل در خدمات رسانی به مردم میان شهرداری تهران ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، شرکت آب  و فاضلاب استان تهران و شرکت توزیع نیروی برق شهرتهران خبر داد .
    مهندس سید حمید موسوی در خصوص امضاء تفاهم نامه الزام  استفاده از خدمات نظارتی مهندسان چهار رشته اصلی ساختمان گفت: درراستای اطمینان از ایمنی ، بهره دهی مناسب ،آسایش و صرفه اقتصادی و اجرا و کنترل آن درجهت حمایت از مردم  که نهایت منجبر به کاهش هزینه ها جاری می شود ، این تفاهم نامه میان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمانی استان تهران ، شرکت اب و فاضلاب استان تهران و شرکت توزیع نیروی برق شهرتهران پس از برگزاری  جلسات مشترک کارشناسی در روز های پایانی سال96 به امضاء رسید. 
    وی در تشریح این تفاهم نامه  افزود: این تفاهم نامه  به منظور کاهش تشریفات اداری بین سازمانی و یکی شدن فرآینده های اجرای و تسهیل درخدمات رسانی و در جهت حمایت  از مردم به عنوان بهره برداران از ساختمان ها و حفظ و افزایش بهره وری منابع مواد و انرژی و سرمایه ها ی ملی که در نهایت منجر به کاهش هزینه ها جاری  می شود  به امضاء رسید .
    وی گفت : به منظور بهبود فرآینده ها، در راستای تجمیع ارایه خدمات مهندسی در ساختمان ها تصمیم گرفته شد استفاده از خدمات نظارتی مهندسان چهاررشته معماری ،سازه ،تاسیسات مکانیکی و برق در تمام پروانه های صادره شهر تهران الزامی و از تاریخ اول اردیبهشت سال 97 ضمن ثبت در ظرفیت اشغال مهندسان معرفی شده ، نام و مشخصات ناظران چهاررشته توسط شهرداری در پروانه ساخت قید شود و تایید ناظران  در پروانه ساختمانی به منزله تایید قطعی عملیات اجرایی انجام شده است و ملاک عمل برای دستگاه های فوق می باشد.  
     مهندس موسوی هم چنین گفت : براساس این تفاهم نامه مقررشد  درراستای کاهش و بهینه سازی مصرف آب و استفاده مجدد از آب خاکستری ، کمیسیون مشترکی با حضور کلیه سازمان های ذیربط با محوریت شهرداری به عنوان دبیر تشکیل و بسترهای اجرایی شدن این مهم راهکارهای لازم برای تشویق و ترغیب متقاضیان ایجاد سامانه های بهرهبرداری از آب خاکستری  تمهید واجرا یی شود .
    وی در ادامه افزود : با توجه به مشکلات ناشی از آلودگی هوا تهران ، تصمیم گرفته شد کمیسیون مشترکی با حضور کلیه سازمان های  مربوطه با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به عنوان دبیر تشکیل و اقدامات اجرای موتور خانههای ساختمان های مسکونی و عمومی با توجه به استاندارد 16000تنظیم و ابلاغ شود. 
    میرکل ساختمان ومعماری  همچنین گفت با توجه به یکی از بندهای این تفاهم نامه که در خصوص بافت های فرسوده است مقررشد شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در راستای کاهش هزینه های مهندسی ، نسبت به پیگیری موضوعات جهت اجرایی شدن در کمیته چهارنفره استان تهران اقدامات لازم را انجام دهند.
    وی با اشاره به  اهمیت خدمات گاز رسانی به ساختمان ها  گفت : در این راستا با توجه به سازو کار لازم با هدایت سازمان نظام مهندسی تصمیم گرفته شد  در اسرع وقت در خصوص تجمیع خدمات ناظران گاز با ناظران چهار رشته اصلی ساختمان در پروانه ساختمانی صورت پذیرد وموضوع باتوجه به مفاد این تفاهم نامه عملیاتی شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی