وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    کتابچه انگلیسی معرفی معماری، مردم شناسی بافت جهانی یزد و واژگان تخصصی و محلی یزد ویژه گردشگران خارجی تدوین و در عید نوروز منتشر می‌شود .

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزدگفت: کتابچه انگلیسی معرفی معماری، مردم شناسی بافت جهانی یزد و واژگان تخصصی و محلی یزد ویژه گردشگران خارجی تدوین و در عید نوروز منتشر می‌شود .

    فرهمند افزود: کتابچه گلاسوری یکی از پیوست‌های پرونده ثبت جهانی یزد بود که برای یونسکو ارسال شده است و ‌این کتابچه شامل واژگان تخصصی است که در پرونده استفاده شده است .

    وی افزود: در این کتابچه گلاسوری برای هر واژه به کار رفته یک توضیح مختصر به همراه یک تصویر آمده و آن را تشریح کرده است .

    مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزد، با اشاره به این‌که واژگان به کار رفته در این کتابچه زمینه‌های مختلف معماری و شهرسازی، مردم شناسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مشاغل، صنایع دستی و سوغات یزد را دربر می‌گیرد، گفت: به دلیل این‌که زبان کتابچه گلاسوری انگلیسی است این واژگان نیز به ترتیب حروف الفبای انگلیسی مرتب شدند .

    این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که فصل گلاسوری پرونده ثبت جهانی در ماه‌های اخیر توسط کارشناسان پایگاه میراث جهانی یزد مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته و اکنون در حال ویرایش نهایی است، افزود: در دستور کار است که این کتابچه تا قبل از نوروز 97 چاپ و برای توزیع بین توریست‌ها و گردشگران آماده باشد .

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی