وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    محسن هاشمی در نشست باغات گمشده با حضور در جمع مهندسین مشاور، نقش آنان را در تخریب باغات تهران با اهمیت دانست و درخواست کرد تا به طور مسئولانه در این موارد ورود پیدا کنند

    مهندسین مشاور مسبب تخریب باغات تهران هستند/ پالادیوم، کوروش و ارگ نمونه تخلف حوزه شهری با نظر مهندسین مشاور استبه گزارش تیتر شهر: محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در نشست باغ های گم شده عنوان کرد:  وضعیت امروز تهران، شهر گمشده است زیرا وضعیت کنونی با نیم قرن گذشته مقایسه کنیم؛ تهران نتوانسته چشم انداز کلاسیک خود را حفظ کند.

    وی افزود: یکی از مولفه های تهران قدیم بحث باغات بوده و سبب می شده مردم تهران از آن برای شادابی استفاده کنند اما باغات جای خود را به ساختمان های بلند مرتبه و تجاری های نا موزون داد.

    هاشمی بیان کرد: حتی کسانی که از برج ها استفاده میکنند و مسبب ساخت بودند از این اتفاق ناراضی هستند. منطقه ۱ تهران در گذشته بسیار خوب بوده اما الان بدترین منطقه است و از ساعاتی تردد سخت شده است و الودگی هوا بیشتر خود را نشان می دهد.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: برخی اعتقاد دارند بعد از تخریب باغات، بسیاری از پارک ها ساخته شد تا این ایراد بر طرف گردد اما همه اینها نتوانسته مشکل فضای سبز را برطرف کند و لازم است به چند محور بپردازیم.

    هاشمی گفت: باید ابزار TOD وجود داشته باشد که توسعه بر محور حمل و نقل عمومی است و همه متخصصان بدان می پردازند و باید از خودرو محوری به انسان محوری مبدل شود.

    وی تصریح کرد: باید فضای باغات قدیم را با روش هایی شبیه سازی کرد. دیگر اینکه در نقاط مرکزی باغات باید بازآفرینی شود.

    هاشمی عنوان کرد: در حاشیه تهران سیاست ۳۰ درصد بارگزاری و ۷۰ درصد فضای سبز وجود دارد اما شهرداری تهران خوب عمل نکرده است.

    وی افزود: برای احیای باغات اراضی نظامی اهمیت زیادی دارد. همچنین شورای پنجم پای صیانت از باغات ایستاده که بر این اساس طرح برج باغات لغو شد اما همین سیاست هم کمک نخواهد کرد زیرا برخی باغات را منهدم می کنند و شهرداری باید از این باغات صیانت کند.

    هاشمی با اشاره به وظایفی که سازمان پارک ها باید انجام دهد، گفت: مسئله دخالت در صیانت از باغات باید مورد توجه مسئولان زیربط باشد. در چهارراه فرمانیه، مقابل چشم همه ما باغات در حال خشک شدن است که باید مراقبت های لازم صورت بگیرد.

    وی بیان کرد: مهندسین مشاور باید این مسائل را در دستور کار قرار بدهد و نقش مهندسین مشاور در از بین رفتن فضاهای ذخیره ای مشهود است.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اطلس مال نیز یکی از این موارد است که تغییر کاربری داده شده و بیان میشود با نظر مهندس مشاور صورت گرفته است و ۱۶۰۰ درصد تراکم در حال انجام است و واضح است کار غیر اصولی است و بنام مهندسین مشاور تمام شده است.

    هاشمی گفت: پروژه کوروش، ارگ و پالادیوم وضعیت بدی برای شهر ایجاد کرده است و در این ها امضای مهندسین مشاور است و هر کسی باید نقش حرفه ای خود را در نظر بگیرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی