وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     

    در طراحی دکوراسیون پاساژها و ویترین‌های داخل فروشگاه‌ها ضعیف عمل کرده ایم/ معماری شکیل مراکز تجاری خود جذب گردشگر به همراه دارد

    هومیان نیوز: ۹۰درصد پاساژها توجه چندانی به زیبایی ویتزین فروشگاه‌های خود ندارند و این یک ضعف برای عرصه فروش محسوب می‌شود. به هر حال باید بپذیریم که ویترین زیبا در فروش تاثیر دو چندان دارد.

    با تمام ظرافت‌های زنانه بسیار دارای روحیه مقاوم و خستگی ناپذیری است. به قول خودش یک رگش کرد است و خوب بلد است با سختی‌ها و مشکلات زندگی مبارزه کند. چند بار زمین خورده اما صفت نا امید نشدن در وجودش نگذاشته به همین راحتی‌ها از ادامه دادن کار خسته شود. از یک اتاق شش متری کارش را شروع کرد و بدون اینکه ذره ای از کار نا امید شود با جدیت و تلاش و اعتماد به نفس بالا کارش را ادامه داد و امروز شیرین چوکامی، همان دختری که شکست را تجربه کرده بود صاحب یکی از بهترین برندهای کشور به نام ” دوریکا ” در عرصه دکوراسیون و طراحی است. شیرین چوکامی بیشتر تمرکز خود را به طراحی مراکز تجاری و پاساژها به خصوص ویترین‌ فروشگاه‌ها اختصاص داده است. گفت و‌گویی با این بانوی موفق ترتیب داده ایم:

    شیرین چوکامی، در گفت و‌گو با خبرنگار هومیان نیوز، به عدم توجه بسیاری از پاساژهای کشور به طراحی و دیزاین اشاره کرد و گفت: عده کمی از پاساژها و مراکز تجاری وجود دارند که به مبحث دکوراسیون و طراحی داخلی و به طور کل معماری شکیل توجه کرده اند و بخش قابل توجهی از مراکز تجاری در کشور هستند که نه تنها به طراحی و دکوراسیون آن توجه نشده است بلکه ساخت مسکونی دارند و مسیر تردد و رفت وآمد به این مراکز بسیار سخت است.

    این طراح موفق ادامه داد: نود درصد پاساژها توجه چندانی به زیبایی ویتزین فروشگاه‌ها خود ندارند و این یک ضعف برای عرصه فروش محسوب می‌شود به هر حال باید بپذیریم که ویترین زیبا در فروش تاثیر دو چندان دارد و ما سعی کرده ایم در کشور تنها مجموعه ای باشیم که به صورت حرفه ای در این بخش کار و فعالیت خلاقانه داشته باشیم.

     

     

    در کشور ما به طراحی ویترین اهمیت چندان داده نمی‌شود

    وی به عدم توجه به ویترین در فروشگاه‌ها  تجاری اشاره کرد و گفت: در مراکز تجاری تمام دنیا مرسوم است که ویترین شما بیلبورد شما است و پویایی ویترین و شکیل بودن آن و همچنین تغییرات و یکنواخت نبودن آن بسیار در بیزینست تاثیر مثبت دارد که متاسفانه در کشور ما چندان به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند.

    این بانوی موفق و خلاق تصریح کرد: باید سازندگان مراکز تجاری و همچنین صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها به این درجه از آگاهی برسند که ویترین یک هنر است و برای آن باید خلاقیت به خرج داد و به طور کل طراحی پاساژها هم باید با ایده و خلاقیت و علم به روز ساخته شود.کشور ما دارای قدمت چندین هزار ساله در عرصه معماری است و با چنین فرهنگ دیرینه ای که از بزرگان به ارث رسیده است نباید وضعیت مراکز تجاری و حتی مسکونی به این منوال فعلی باشد و باید یک تغییرات اساسی در این زمینه صورت بگیرد که هدف ما هم در دوریکا تغییر نگرش در طراحی است که در حال حاضر در قالب همایش‌های شهری و آموزش‌ها در حال انجام دادن هستیم.

     

     

    مدیریت مجموعه بزرگ دوریکا در خطاب به افراد به خصوص بانوان جویای کار گفت:خیلی از خانم‌هایی که جویای کار در زمینه مشاغل خانگی هستند به راحتی می‌توانند کار مورد علاقه خود را خودشان بعضا پیدا کنند. خیلی از ماها عادت کرده ایم که از روز اول حقوق آنچنانی بگیریم و صرفا مصرف گرا باشیم. من با کلمه بیکاری به شدت مخالفم. هر فردی می‌تواند خودش با کمی تفکر و خلاقیت، برای خودش اشتغال زایی ایجاد کند که هدف ما در مجموعه دوریکا در کنار آموزش‌های تخصصی این است که به خود افراد یاد می‌دهیم که چگونه یک مدیر یا کارفرمای موفق باشند.

     

     

    وی در پایان افزود: جاذبه گردشگری یک کشور صرفا به مکان‌های تفریحی گردشگری محدود نمی‌شود بلکه در کنار این مکان‌ها، مراکز تجاری خود از جمله سودآورترین مراکز برای جذب گردشگر و مهمتر از همه سرازیر شدن گردش مالی به داخل کشور است که زیبایی مراکز تجاری ما از لحاظ طرح و دکوراسیون بسیار در جذب گردشگر تاثیر بالایی دارد.

    گفت و گو: حامد کوماهی

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی