به گزارش تیتر شهر: محسن پور سیدآقایی از همان روز نخست تمامی خط و نشان ها را برای دو معاونت فنی و عمران و شهرسازی و معماری کشید و تاکید کرد که تمامی فعالیت ها و برنامه های این دو معاونت باید همسو با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران باشد.
به اعتقاد مدیرعامل سابق راه آهن معاونت فن و عمرانی شهرداری تهران باید تمامی پروژه های عمرانی شهر تهران را که در نهایت بهره برداری از آنها برعهده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است هرچه زودتر تحویل دهد و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در صدور مجوز برای ساخت مجتمع های بزرگ تجاری، اداری و مسکونی در این کلانشهر باید با معاونت حمل و نقل و ترافیک هماهنگ کند.
معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: آمده ام تا تهرانی نو را تحویل شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی بدهم در مدت ۴ سال پیش رو انتظار دارم تا جراحی بزرگی در حوزه ترافیک انجام دهیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه سه حوزه حمل و نقل، شهرسازی و خدمات شهری؛ سه حوزه مهم در اداره تهران است؛ بیان کرد: تمامی تصمیم گیری ها در حوزه شهرسازی باید با هماهنگی معاونت حمل و نقل انجام شود چرا که اعتقاد دارم در حال حاضر زندگی در تهران برای پایتخت نشینان تلخ و گزنده است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خستگی ها و روزمرگی های شهروندان در تهران مربوط به معضل ترافیک است؛ یادآور شد: ترافیک باعث شده تا روح و روان شهروندان در این شهر بزرگ آزرده شود.
پورسیدآقایی با بیان اینکه فرصت برای بهبود وضعیت تهران کم است و زمان به سرعت می گذرد؛ تاکید کرد: کارهای زیادی باید در 4 سال پیش رو در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شود. بنده هر جا که مشغول به فعالیت شده ام بیشتر از آنکه کارهای انجام شده را بررسی کنم؛ کارهای باقیمانده را مد نظر قرار دادم انتظار من از همکاران این حوزه این ایت که با سرعت و چابکی بسیار برنامه های باقیمانده را اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حوزه فنی و عمران پایتخت دخالت جدی و تاثیرگذاری باید داشته باشد؛ ادامه داد:باید تمامی پروژه های عمرانی تاثیرگذار در ترافیک شهر تهران تکمیل و به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تحویل داده شود. همچنین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در صدور مجوزهای بزرگ شهری مانند ساخت مجتمع های بزرگ تجاری و مسکونی باید با معاونت حمل و نقل در ارتباط باشد. اینکه مجتمع های تجاری بزرگی در ترهان ساخته شود اما راهکارهای ترافیکی آن در نظر گرفته نشود؛ این نگاه مشکلات ترافیکی تهران ا بیشتر می کند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تصمیمات شهرسازی باید با حوزه حمل و نقل همراه باشد؛ یادآور شد: نخستین اولیت کاری حوزه حمل و نقل شهرداری تهران توسعه مترو است. کارهای بسیار خوبی در سال های گذشته در این حوزه انجام شده است اما احساس می کنم که باید این اقدامات تکمیل شود. به نظر می رسد که باید روی ایمنی خطوط مترو باید دقت بیشتری شود.
پور سید آقایی با تاکید بر اینکه در حوزه تامین ناوگان مترو همچنان مشکلات زیادی داریم؛ بیان کرد: آمارهایی که من دارم، نشان می دهد که در جابه جایی مترو در 5 سال گذشته رشد خوبی نداشته ایم که دلیل اصلی این مساله در عدم تامین ناوگان مورد نیاز در حوزه مترو است.
وی با بیان اینکه پرونده توسعه مترو همچنان باز است؛ تاکید کرد: زمانی می توانیم از مردم بخواهیم که با خودروهای شخصی خود تردد نکنند که بتوانیم کیفیت سرویس دهی ناوگان حمل و نقل را بالا ببریم. تامین ناوگان مورد نیاز و توسعه خطوط مترو حومه این کلانشهر از مهمترین برنامه های حوزه حمل و نقل عمومی در 4 سال آتی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه سایر مدهای حمل و نقلی باید در کنار مترو فعالیت خود را بهبود بخشند؛ گفت: اگر تاثیرگذاری من در مدتی که در این حوزه فعالیت می کنم 10 تا 20 درصد باشم حتما از عملکرد خودم در این حوزه ناراضی خواهم بود و ناامید می شوم. آمده ام تهرانی نو تحویل پاستخت نشینان بدهم. باید در 4 سال پیش رو یک جراحی بزرگ در حوزه ترافیک انجام دهیم
پور سید آقایی یادآور شد: بنده در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یک فرمانده کل هستم که صحنه را برایتان باز می کنم، فرمانده واقعی مدیران فعال در این حوزه هستند. باید بدانید که یک نفر به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و با یک مدیریت جهادی است که می توان کارهای بزرگی در این حوزه انجام داد.