وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     مدیر کل راه و شهرسازی فارس در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل در عمران، معماری و توسعه شهری پایدار گفت: مدیران شهری در بحث پدافند غیرعامل بایستی به گونه‌ای تلاش نمایند تا آمادگی لازم در جهت کاهش خسارات جانی و مالی به مقابله سریع و بهبود اوضاع تا سطح وضعیت عادی در سطح شهر در هنگام اضطرار فراهم آید.

     

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی پدافند غیرعامل در عمران، معماری و توسعه شهری پایدار که به منظور گردهمایی و تبادل‌نظر علمی و فنی متخصصان، محققان و دانشجویان در حوزه پدافند غیرعامل به میزبانی دانشگاه شیراز و با همکاری استانداری فارس برگزار شد، افزود:

    جلسه

    توجه دادن همگان به پدافند غیرعامل مطلبی بسیار مهم است و برنامه‌ریزی مدیریت بحران در حوزه مدیریت شهری کلان‌شهرهای امروزی با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل از مهم‌ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است.

    وی بیان کرد: ایمنی و امنیت از دیرباز تاکنون در برنامه‌ریزی و مدیریت سکونتگاه‌های شهری مورد توجه بوده و با نگاهی به ساختار و فضای سیاسی موجود و پارادایم‌های نظامی در فضاهای شهری لازم به نظر می‌رسد تا در بستر نگاهی جامع اقدامات سیستم دفاع غیرعامل مورد توجه قرار گیرد تا افزایش توان و اقتدار نظام و کاهش آسیب‌پذیری کالبدی و انسانی از تجاوزات احتمالی، امکان وقوع یابد.

    تکاور با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: به عنوان مثال راه‌های ارتباطی ما در دوران دفاع مقدس اولین هدف دشمن بود و با تخریب راه‌ها و قطع ارتباط جاده‌ها دشمن عملیات‌های نظامی را انجام می‌داد.

    وی همچنین در خصوص بلایای طبیعی گفت: مثلاً چند سال پیش که تنها نقطه ارتباط استان فارس به بوشهر از محور دشت ارژن بود با برف سنگینی این محور به مدت چند روز بسته شد و استان بوشهر به مشکلات عدیده‌ای برخورد کرد، بنابراین در حوزه راه و شهرسازی نقش پدافند غیرعامل جزء ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که در طراحی راه‌ها و طرح‌های تفضیلی شهرها توسط مشاورین و طراحان باید دیده شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس متذکر شد: با توجه به بخشنامه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور دستورالعمل جدیدی در خصوص تهیه طرح تفضیلی شهرها با نگاه پدافند غیرعامل تهیه شده و به تمام مشاورین ابلاغ شده و باید اجرایی گردد.

    وی اضافه کرد: با توجه به تجربه ۸ سال دفاع مقدس نیز در راه‌های اصلی و ترانزیت و نقاط حساس راه‌های ارتباطی کشور نیز باید با رویکرد پدافند غیرعامل محورها مطالعه و طراحی شوند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی