وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    جلب مشارکت شهروندان در اداره پایتخت همیشه یکی از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری در سال های اخیر بوده است. اخیر نیز شهرداری تهران برای استفاده از این امکانات اقدام به طراحی برنامه هایی با هدف مشارکت پایتخت نشینان کرده است.

    بذرپاشی های شهرداری تهران برای جلب مشارکت شهروندان!!

    جلب مشارکت شهروندان در اداره پایتخت همیشه یکی از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری در سال های اخیر بوده است. اخیر نیز شهرداری تهران برای استفاده از این امکانات اقدام به طراحی برنامه هایی با هدف مشارکت پایتخت نشینان  کرده است.
    به گزارش تیتر شهر:طرح بذر پیشنهاد از جمله طرح هایی است که معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از آن به عنوان طرحی برای جلب مشارکت شهروندان تهرانی خبر داده است.
    نکته قابل تامل در اجرای چنین طرح هایی این است که بدنه شهرداری تهران به دلیل تک بعدی بودن تاب مشارکت شهروندان را در اداره محله های خود ندارند. به عنوان مثال سال هاست که از ایجاد شورایاری ها در تهران می گذرد و هیچ وقت آنطور که در قانون پیش بینی شده بود؛ از امکانات این بخش در حل مشکلات شهری استفاده نشده است. یکی از اعتراضات شورایاری ها این بود که نه شورای شهر و نه شهرداری تهران اعتقادی به تاثیرگذاری این نهاد مردمی در اداره محلات شهر تهران ندارند.
    از سوی دیگر برخی از شورایاری ها نیز به محض ورود در این بخش بیشتر به دنبال کسب منافع سیاسی و یا اقتصادی خود بوده اند و این نگاه باعث شد تا شهروندان به نمایندگان خود در شورایاری آن طور که باید و شاید اعتماد نداشته باشند.
    به نظر می رسد که شهرداری تهران برای به دست آوردن اعتماد اجتماعی لازم است که باهمکاری شورای شهر تهران به اصلاح ساختار معیوب شورایاری ها اقدام کنند تا اولین گام در جلب اعتماد شهروندان را به سلامت بردارند.
    البته باید به این مساله اشاره کرد تا زمانی که شورای شهر ما سیاسی باشد؛ این الگو خواه ناخواه به شورایاری ها منتقل می شود. نگاه شورایاری ها به اعضای شورای شهر تهران است و الگوی رفتاری و سیاسی خود را از آنها می گیرند و همین مساله باعث شده تا یک چرخه معیوب در ایجاد حکومت های محلی در شهر تهران ایجاد شود.
    به گفته ابراهیم شیخ معاون شهردار تهران؛ طرح بذر پیشنهاد را به منظور دریافت ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات تحول آفرین و خلاقانه‌ای که می‌توانند در رفع چالش‌ها و حل مسائل و مشکلات شهرداری تهران مؤثر باشند، برای نخستین بار در مجموعه مدیریت شهری مطرح شده است.
    شهرداری تهران در نظر دارد تا برای شناخت معضلات و برطرف کردن آنها و نیز ارتقای کیفی و کمی خدمات شهرداری تهران و افزایش بهره وری کارکنان طرح بذر پیشنهاد را اجرایی کند.
    آنطور که معاون توسعه منابع انسانی توضیح داده است؛ با توجه به اهمیت ویژه این موضوع، تصمیم داریم اجرای «طرح بذر پیشنهاد» را در گام اول با موضوع تأمین منابع پایدار برای اداره و توسعه شهر آغاز کند.به همین دلیل شهروندان علاقه مند نیز می توانند نظرات خود را از طریق سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران با شماره تماس ١٨٨٨ و یا دبیرخانه نظام پیشنهادات شهرداری تهران ، مستقر در اداره کل برنامه ریزی و آموزش ،  به مدیریت شهری اعلام کنند.

    گویا قرار است شهرداری تهران از ارائه دهندگان 110 ایده برتر که از جانب شهروندان و کارکنان شهرداری تهران به این کارگروه ارائه می شود، از سوی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تقدیر به عمل خواهد آمد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی