وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     نشست هم‌اندیشی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان به منظور بررسی راهکارهای تدوین سند استراتژیک بی‌آی‌ام (مدل‌سازی اطلاعات ساختمان) با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و صاحبنظران و دانشگاهیان برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستن نشست هم‌اندیشی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در ایران (بی‌آی‌ام ایران) با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، شیخ‌انصاری معاون دفتر مقررات‌ملی و کنترل ساختمان و جمعی از صاحبنظران، استادان دانشگاه و فعالان عرصه ساخت و ساز و مهندسی کشور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.جلسه

    بخشی از اهداف برگزاری این نشست، کاهش هزینه‌ها و ریسک نهایی کارفرمایان، پیمانکاران، طراحان و مهندسان، همچنین افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در مرحله اداره و بهره‌برداری از پروژه، کاهش در هزینه‌های مطابقت پروژه با استانداردهای طراحی، ساخت و بهره‌برداری عنوان شده است.

    همچنین، افزایش ایمنی در کلیه مراحل انجام پروژه‌ها و در خاتمه نیز تکمیل چرخه حیات پروژه‌ها از دیگر اهداف مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در ایران است.

    به گفته حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مجموعه مباحث و هم اندیشی‌ها با جامعه دانشگاهی، صاحب‌نظران و فعالان عرصه ساخت و ساز درباره مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در ایران قرار است نهایتا به تدوین سند استراتژیک بی‌آی‌ام ایران منجر شود.

    در این نشست، مدیران کل راه و شهرسازی و یا نمایندگان استان‌های فارس، تهران، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی حضور داشتند. همچنین جمعی از دانشگاهیان و صاحبنظران حضور داشتند و  به ارایه پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

    پیش‌تر نیز معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد تکنولوژی بی‌آی‌ام گفته بود: در این تکنولوژی هدف این است که طراحی استانداردی انجام دهیم و براساس طرح ساختمان‌ها را خلق کنیم و بتوانیم داده‌های مختلف را بر روی ساختمان‌ها پیاده کنیم و با آنالیز داده‌ها مرحله ساخت را سرعت ببخشیم تا زمانی که سیستم سازه‌ای و تاسیسات می‌خواهد به آن طرح در حال اجرا اضافه شود مشکلات احتمالی قابل پیش‌بینی باشد.

    مظاهریان استفاده از تکنولوژی BIM را کاهش‌ هزینه‌ها و اقتصادی شدن ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: BIM کمک می‌کند تا مدیریت بهتری داشته باشیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی این سیستم را مشخص شدن شاخص‌ها و استفاده از نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد و گفت: هدف استفاده از این تکنولوژی تسریع در امر ساخت و ساز و ایمنی بیشتر در ساختمان‌ها در نحقق توسعه پایدار است.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که باید سیاست‌گذاری BIM را در ایران اجرایی کنیم.

    مظاهریان با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان در زمینه BIM پیشرو هستند گفت: این سیستم تصویر روشنی از طرح، مصالح به کار رفته در ساخت و سازها و ایمنی آینده آن‌ها را ارائه می‌کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی