وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شهردار تهران اعلام کرد که این شهرداری حاضر است با بودجه سالانه 2 هزار میلیاردی آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

    بنزین 1200 تومانی در تهران/ 2 هزار میلیارد سالانه برای کنترل آلودگی هوا

    به گزارش تیترشهر: محمدعلی نجفی، شهردار تهران امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر پایتخت از آمادگی شهرداری برای کنترل وضعیت آلودگی هوا خبر داد.

    وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در صورت بودجه سالانه 2 هزار میلیاردی، سالانه 22 درصد از آلودگی هوا می کاهد.

    شهردار تهران با بیان اینکه یک گزارشی را به رئیس جمهور و رئیس مجلس در ارتباط با آلودگی هوای تهران دادیم، گفت: در آن گزارش به طور مشخص اعلام کردیم که اگر در یک برنامه 5 ساله هر سال دو هزار میلیارد تومان در اختیار شهرداری تهران قرار دهند، ما قول می‌دهیم که از سال اول 22 درصد آلودگی هوا را پایین‌ اوریم و چون ما یک برنامه‌ سنجش پذیر کمی و دقیق ارائه کردیم می‌توان به شهرداری اعتماد کرد. اگر ما نتوانیم طی این مدت آلودگی را کم کنیم می‌توانند ما را بازخواست کنند.

    اما یکی از پیشنهادات نجفی عرضه بنزین 1200 تومانی در تهران است. شهردار تهران پیشنهاد داده که این مبلغ اضافی مستقیم به خزانه شهرداری واریز شود و از این محل، هزینه مقابله با آلودگی هوا تامین شود.

    نجفی با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر ما تامین منابع مالی است، گفت: پیشنهاد ما به مجلس این است که بین 150 تا 200 تومان قیمت بنزین در شهر تهران بیشتر از سایر شهرستان‌ها باشد و پولی به این شکل تامین می‌شود، صرف مبارزه با آلودگی هوا شود.

    به نظر می رسد که این طرح اگرچه هزینه زیادی روی دوش شهروندان می گذارد اما این هزینه می تواند در توسعه حمل و نقل عمومی خرج شود و همین توسعه حمل و نقل عمومی رفته رفته از تعداد خودروهای شخصی در معابر تهران بکاهد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی