وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    استانها/ سکونتگاه‌های غیر رسمی

    رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان جمعیت ساکن در 16 محله حاشیه‌نشین و سکونتگاه غیر رسمی رشت را 82 هزار و 604 نفر اعلام کرد.

    محمدصفری در گفت‌و‌گو با ایسنا،گفت: از 52 شهر در استان گیلان، فقط شهرهای رشت و لنگرود دارای مطالعات مصوب ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی و حاشیه‌نشینی مصوب هستند که مجموعا 20محله حاشیه‌نشین و غیررسمی دارند.

    وی افزود:بازآفرینی 4محله در رشت و 2محله در لنگرود در دستورکار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های ویژه آنها در حال انجام است

    وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی پدیده‌ای منفی است که با اسکان غیررسمی و بدون مجوز گروه بزرگی از مردم در مکانی در اطراف وحاشیه شهرها ایجاد می‌شود، افزود: بازآفرینی شهری پایدار سکونت‌گاههای غیررسمی به عنوان یکی از برنامه‌های محوری بطور جدی در اداره کل راه و شهرسازی گیلان در حال پیگیری و انجام است.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازآفرینی حاشیه‌شهرها و سکونت‌گاههای غیر رسمی در دو شهر لنگرود و رشت در حال انجام است، اضافه کرد: این شهرها مجموعا دارای 20محله حاشیه‌نشین و سکونتگاههای غیر رسمی بوده که مساحت آنها صرفا در شهر رشت 789هکتار است و هم‌اکنون در 4محله این شهرها به مساحت 481 هکتار طرح بازآفرینی شهری در حال انجام است.

    صفری جمعیت ساکن در 16محله حاشیه نشین و سکونتگاه غیر رسمی رشت را 82 هزار و 604 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این جمعیت اغلب با ضعف شدید خدمات و سرانه‌های شهری،انواع مختلف آسیب های اجتماعی و فرهنگی و... مواجه هستند.

    رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان خاطر نشان کرد:عدم رعایت اصول ،قوانین ومقررات شهرسازی و معماری از دیگر مشکلات حاشیه‌نشینان و ساکنان سکونتگاههای رسمی محسوب می شود.

    وی با بیان اینکه اغلب مهاجرت روستاییان به شهرها و مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد، تصریح‌کرد: یکی از مهمترین دلایل سکونت در این مکان‌های غیرموجه، امید به کسب و کار بهتر و اشتغال است.

    صفری گفت: باید با برنامه‌ریزی های لازم و ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی در روستاها و شهرهای مبدا از مهاجرت افراد به حاشیه شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

    وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهر سازی گیلان با همکاری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از طریق ستادهای شهرستانی و استانی بازآفرینی شهری پایدار با هماهنگی ادارات و سازمانهای ذیربط،نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، کالبدی و عمرانی اقدام کرده و سالانه اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود در قالب برنامه اجرایی دارد. 

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی