وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    بعد از اعتراض مدیر کل اداره محیط زیست شهر تهران نسبت به از بی نرفتن درختان پادگان و ساخت و سازهای تجاری توسط ارتش؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران بیان کرد که طبق تصمیم کمیسیون ماده 5 قرار بود که 50 درصد از فضای این پادگان به فضاهای خدماتی و یا مسکونی تبدیل شود.
     

    تبدیل تنها 50 درصد از پادگان 06 ارتش به فضای سبز

    بعد از اعتراض مدیر کل اداره محیط زیست شهر تهران نسبت به از بی نرفتن درختان پادگان و ساخت و سازهای تجاری توسط ارتش؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران بیان کرد که طبق  تصمیم کمیسیون ماده 5 قرار بود که 50 درصد از فضای این پادگان به فضاهای خدماتی و یا مسکونی تبدیل شود.
    به گزارش تیتر شهر: بعد از فروش زمین 4000 متری خیابان بوستان پنجم پاسداران به بخش خصوصی، اعضای شورای شهر و مدیریت شهری قول دادند ک هبه ازای ای نزمین که نزدیک به 50 سال شهروندان ساکن این محله از آن به عنوان فضای سبز استفاده می کردند؛ با واگذاری زمین پادگان 06 ارتش بزرگترین بوستان فرامنطقه ای در این محدوده احداث  می شود.
     
    این در حالی است که باقیمانده فضاهای خدماتی و یا مسکونی ساخته خواهد شد.
     
    به گفته رئیس سابق شورای شهر تهران؛ شورای چهارم تاکید داشت که کل مساحت این پادگان به فضای سبز تبدیل شود.  اما از نظر وسعت زمین‌های این پادگان و بهای بالای زمین آن برای خرید این اقدام برای شهرداری میسر نبود و از سوی دیگر با تبدیل آن طبق ضوابط به منطقه مسکونی – تجاری و خدماتی هم موافق نبودیم.
     
    آنطور که مهدی چمران توضیح می دهد؛ طبق طرحی که از سوی ارتش به کمیسیون ماده 5 ارائه شد؛ قرار شد تا  50 درصد فضای پادگان فضای سبز باقی بماند و بقیه به فضای خدماتی و یا سایر نیازمندی‌ها و مسکونی تبدیل شود که مجموع آن هم از تراکم پهنه کمتر باشد.
     

    وی ادامه داد: این طرح با پیشنهادهای اصلاحی در کمیسیون ماده پنج بررسی و تصویب شد و برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد که هنوز این شورا بررسی‌های لازم را انجام نداده و هیچ گونه تصمیمی نیز اخذ نکرده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی