تجهیز دفاتر خدمات مهندسی به نظام پاسخگویی
مدیر طرحهای توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: تمامی دفاتر خدمات نظاممهندسی کلیه مناطق تا پایان امسال به طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری از منظر شهروندان مجهز میشوند
مریم عرب احمدی در مراسم افتتاحیه طرح نظام جامع و پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری مشهد از منظر شهروندان که در فرهنگسرای فناوری و رسانه برگزار شد گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنیبر تعیین شاخصهای کیفی نظارت و کنترل دفاتر، این نظامنامه شکل گرفته است که بر مبنای آن باید تمامی دفاتر خدمات مهندسی ما رصد و بررسی شوند که براساس آن، حوزه معاونت شهرسازی و معماری برای ادامه یا توقف کار دفاتر، و درجهبندی آنها تصمیماتی خواهد گرفت.
فعالیتهای دفاتر
به صورت سیستمی انجام میشود
وی ادامه داد: در حال حاضر، بخشی از فعالیتهای دفاتر ما به صورت سیستمی انجام میشود، نه به صورت دستی.
عرب احمدی بیان کرد: با بهکارگیری این نظام جامع، ضمن اینکه فرایندها و پاسخگوییها کوتاهتر طی میشود، میتوان عملکرد همکاران خود را رصد و بر آن کنترل و نظارت کرد.
مدیر طرحهای توسعه شهری مشهد اضافه کرد: کنترل فعالیتها، افزایش زمان پاسخگویی و افزایش رضایت شهروندان با اجرای این سامانه در کل مناطق میسر
خواهد شد.
عرب احمدی اظهار کرد: کارشناسان حوزه شهرسازی مستقر در دفاتر خدمات مهندسی میتوانند نظرات خود را با ما در میان بگذارند. ما به آن نظرات امتیازاتی میدهیم که در ارزشیابی کاری آنان اعمال
خواهد شد.
احساس اطمینان خاطر شهروندان با اجرای طرح پایش عملکرد شهرداری
مدیر دفتر نوسازی و تحول سازمانی معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: دلیل اصلی اجرای طرح نظام جامع پاسخگویی و عملکرد شهرداری از منظر شهروندان، ایجاد حس اطمینان شهروندان در مباحث مهم شهری است.
هدی پیروی نیز بیان کرد: شهروند محوری و ایجاد شهر هوشمند از ضروریات به شمار میرود. در این راستا طرح نظام جامع و پایش عملکرد در تمامی حوزههای شهرداری انجام خواهد شد که برای بار نخست، در منطقه ۹ و در حوزه شهرسازی و در بحث دفاتر خدمات مهندسی اجرا گردید
تجهیز دفاتر خدمات مهندسی همه مناطق به نظام جامع پاسخگویی
وی ابراز کرد: این اقدام در مناطق دیگر شهرداری نیز با رفع اصلاحات تحقق خواهد یافت به طوری که شروع آن در مناطق دیگر در ماه آینده خواهد بود و به سایر دفاتر خدمات مهندسی و شهرسازی تسری مییابد.
پیروی ادامه داد: در وهله اول، پروانه احداث بنا و پایان کار بهرهبرداری در بستر شهروندسپاری اجرایی میشود.
وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این کار، رضایتمندی مطلوبی را در شهروندان ایجاد کنیم.
عزیزی، مشاور این طرح، نیز در ادامه این مراسم گفت: اهمیت این طرح در این است که حقوق شهروندان بیشازپیش موردتوجه مسئولان قرار بگیرد و گستره فعالیتهای شهری تکریم ارباب رجوع را به دنبال داشته باشد.
گفتنی است این طرح با همکاری و مشارکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرداری منطقه ۹، دفتر طرحهای توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اجرایی شده است.
فعالیتهای شهرداری در راستای انتظارات و اقتضائات زمان و نیاز مردم باشد
شهردار منطقه ۹ مشهد نیز از اجرای طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد مجموعه مدیریت شهری از منظر شهروندان به صورت پایلوت و برای نخستینبار در این منطقه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، ساسان نورینمقدم در افتتاحیه طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری از منظر شهروندان که در فرهنگسرای فناوری و رسانه برگزار شد گفت: با توجه به اینکه دفاتر خدمات نظام مهندسی به عنوان جامعه متخصص در این امر در مجموعه شهر مشهد فعالیت دارند و بیشتر مراجعات شهروندان نیز در این زمینه است، شهرداری منطقه۹ نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد را در حوزه شهرسازی و معماری آغاز کرد.
وی با بیان اینکه تقاضای امروز مردم باید بر حسب شرایط و به لحاظ فزونی و کمیت و کیفیت ارائه خدمات متفاوت از گذشته باشد افزود: لذا باید فعالیتهای شهرداری در راستای انتظارات و اقتضائات زمان و نیاز مردم باشد.
نورینمقدم افزود: در همین راستا ما نیازمند بازنگری در کل مجموعه شهرداری علیالخصوص دفاتر خدمات مهندسی هستیم، که طرح پایش عملکرد و نظام جامع پاسخگویی از منظر شهروندان را در حوزه شهرسازی برای پاسخگویی بهتر و سریعتر و به صورت سیستمی و نه دستی به صورت پایلوت در منطقه 9 در دست اجرا داریم.