وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

      معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام ۶ مشخصه حمل ونقل مطلوب از تصویب قانونی در مجلس به منظور مناسب‌سازی کلیه ساختمان‌ها برای استفاده راحت معلولان خبر داد و گفت: استراتژی بخش حمل ونقل تدوین شده و مراحل نهایی را در وزارت راه وشهرسازی برای تصویب طی می‌کند.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی‌زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در سمینار و کارگاه حمل ونقل هوشمند و منسجم پیاده، دوچرخه و سواره در شهر که در سالن مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، سیاست‌ها و رویکردهای معاونت حمل ونقل را در برنامه‌ریزی منسجم تشریح کرد.

    تقی زاده

    تقی‌زاده با اشاره به اینکه گفت و گو میان صاحب‌نظران حوزه حمل ونقل و شهرسازی به نتایج خوبی منجر خواهد شد گفت: یک سال و نیم پیش معاونت حمل ونقل به منظور تبیین استراتژی‌های بخش حمل ونقل شکل گرفت که این استراتژی‌ها به مدت ۳ ماه است که تدوین شده و به منظور اظهارنظر صاحب‌نظران در مرحله اخذ نظرات می‌باشد.

    معاون حمل ونقل با انتقاد از سیاست‌هایی که به جای انسان محوری در خودرو محوری تاکید دارند افزود: معتقدیم استراتژی‌ها در حوزه حمل ونقل و شهرسازی باید هماهنگ باشد. زیرا نتیجه ناهماهنگی‌ها، آلودگی بیش از اندازه کلان‌شهرها، ترافیک‌های بی‌شمار و تراکم‌های خارج از ضوابط در حوزه شهرسازی است.

    وی خاطرنشان کرد: اگرچه شعارها در راستای ترغیب مردم به استفاده از حمل ونقل همگانی است اما در عمل خودرو محوری اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرد و در حال حاضر سوپسیدهایی که به استفاده از خودروهای شخصی تعلق می‌گیرد مناسب‌تر از سوپسیدهایی است که به حمل ونقل همگانی تعلق گرفته است.

    همچنین تقی‌زاده تصریح کرد: چالش سیستم حمل ونقل عمومی، نداشتن متقاضی نیست، بلکه چالش عمده کمبودهایی است که در سیستم‌های حمل ونقل عمومی وجود دارد.

    در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در تدوین استراتژی‌های حمل ونقل، ۹۴ اقدام استراتژیک مشخص شده که باید در دستور کار قرار گیرد و  از این میزان ۳۶ مورد آن یا در دست مطالعه است و یا در حال انجام و ۵۹ مورد آن بدون اقدام در لیست استراتژی‌ها  قرار گرفته‌ است.

    وی همچنین  افزود: حمل ونقل مطلوب باید واجد ۶ مشخصه؛ دارای جذابیت اقتصادی، در دسترس بودن، به صرفه بودن، سبز، ایمن و سریع باشد.

    تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در مجلس قانونی در دست تصویب قرار دارد که براساس آن کلیه ساختمان‌ها و ابنیه برای استفاده راحت معلولان مناسب‌سازی خواهند شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی