وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌های عمومی پررفت و‌آمد خبرداد و گفت: این کمیته اخیرا فعالیت خود را در استان‌ها آغاز شده است.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی چارمحال و بختیاری، دومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه ۲ کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

    جلسه

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این  نشست را ارائه و تدوین راهکارهای یکپارچه برای انجام نظارت عالیه بر ساخت و ساز استاندارد و ایمن در سطح کشور دانست.

    قاسم قاسمی افزود: طبق ماده۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نظارت عالیه بر اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز هدف از برگزاری این نشست‌ها را ایجاد تعامل و وحدت رویه در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ارتقای جایگاه نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان دانست.

    حامد مانی‌فر در ادامه از تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌های عمومی پررفت و آمد در استان‌های کشور خبرداد و گفت: این کمیته متشکل از اداره‌کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، آتش‌نشانی، شهرداری‌ها، اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  با هدف بررسی و ارتقای ایمنی ساختمان‌های عمومی پررفت وآمد در استان‌های کشور تشکیل شده‌اند و کار خود را آغاز کرده‌اند.

    مانی‌فر افزود: این کمیته در استان چهارمحال و بختیاری نیز با همکاری دستگاه‌های متولی تشکیل شده و کار خود را در زمینه شناسایی ساختمان‌های ناایمن آغاز کرده است.

    در پایان این نشست یک روزه، مدیران و کارشناسان مسکن و ساختمان و نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه ۲ کشور درمورد تجربیات، دست‌آوردها، مشکلات و موانع  اجرای مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی