وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    در زرندیه ساوه ویلایی وجود دارد که معماری و سبک ساخت آن توجه دنیا را به خود جلب کرده است.

    به گزارش گیل خبر، ویلای شمس در زرندیه ساوه شهرتی جهانی پیدا کرده و در رسانه‎های خارجی هم از این ویلا مطالبی نوشته شده است.

    «icreatived.com» درباره این ویلا نوشته است: این ویلا در شهری کوچک نزدیک تهران واقع شده است. هدف اولیه ساخت آن تلفیق معماری مدرن با هویت واقعی ایران است. استفاده از آخرین متدهای و متریال معماری این ویلا را خاص کرده است. درب‌ها و پرده‌های این ویلا ریموت کنترل دارند و در عین مدرن بودن، آرامش طبیعت را هم به شما منتقل می‎کند. بالکن آن منظره بسیار ویژه‏‌ای دارد و دسترس‎اش به تمام اتاق‌ها بی‏‌نظیر است. متریال استفاده شده از این ویلا از بهترین نوع ایتالیایی و اروپایی است و همچنین سبک طراحی آن به گونه‎ای است که به راحتی می‎توان آن را جزء بهترین‎های دنیا نامید.

    ویلای شمس در حاشیه یک باغ و در میان دو استخر با ظرفیت مجموع ۴۵۰۰ مترمکعب که برای آبیاری باغ در نظر گرفته شده، جای گرفته است.

    در طراحی ویلای ساوه، از فرم مکعب با تاکید بر هندسه چهارتایی استفاده شده است. مکعب شکل‌گرفته از اتصال این چهار دیوار، پوسته‌ای است برای جمع‌آوری فضاهای نیمه‌باز و بسته درون، زیر یک سقف و ایجاد تمامیت بنا. در طراحی بنا، از قرار دادن فضای تهی داخلی در مرکز هندسی و تقلید از نمونه سنتی کوشک پرهیز شده است و در عوض، سطوح نیمه‌باز به شکل پیچیده چند L متقاطع در ضلع‌های شمال، شرق و جنوب ساماندهی شده‌اند.

    با توجه به قرارگیری ساختمان در میان آب، ورود به ساختمان اهمیت ویژه‌ای یافت؛ مجموع پل و نمای شرقی برای تاکید بر فرآیند ورود و ایجاد تعریفی نو از ایوان طراحی شده است.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی