وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    به گزارش تیتر شهر؛ محسن هاشمی – رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای شصت و نهمین جلسه شورا با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید فطر  گفت: روزجمعه، عید سعید فطر است، عید روزه داران، عیدی که خداوند بمناسبت آن، به اندازه تمام بندگانی که در کل ماه رمضان و شبهای قدر مورد بخشش قرار گرفته اند، می بخشد، عیدی که با سنت زیبای دادن فطریه و نماز وحدت بخش عید فطر از برجسته ترین نمادهای سنت اسلامی است.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از دانشمندان در موضوع تعیین آغاز ماه های قمری و استهلال، امیدواریم مراجع معظم تقلید از این شیوه بهره ببرند تا ناهماهنگی در جامعه در مورد تعیین عید فطر بوجود نیاید.
     

    وی ادامه داد: نماز عید فطر موعدی است که تمام کدورتها، اختلافات وکینه ها، باید جای خود را به برادری، محبت و مودت بدهد، بخاطر داریم که در سال 1388 و در اوج بحران داخلی واختلافات سیاسی، مقام معظم رهبری، در خطبه نماز عید فطر، کلید واژه ماندگار جذب حداکثری و دفع حداقلی را مطرح کردند و برحفظ حقوق شهروندان جامعه در برابر سخت ترین اتهامات تاکید کردند.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این اظهارات تاکید کرد:  بی مناسبت نیست رسانه ملی بجای بازخوانی اختلافات سیاسی و دامن زدن به تنشها، اینگونه اظهارات تاریخی و وحدت بخش امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را بازخوانی ویاداوری کند.
     
    وی همچنین تعطیلات عید فطر را  فرصتی برای شادابی شهروندان دانست و افزود:  با اقدام مناسب مجلس شورای اسلامی، یکروز بر تعطیلی عید فطر افزوده شد.

    محسن هاشمی در ادامه به تاثیرات تعطیلات و ارتباط آن با بهره وری مدیریت شهری به نکاتی اشاره داشت و گفت: اگرچه تعطیلات رسمی در ایران ، 27 روز در سال غیر از آخر هفته ها، شامل 6 روز تعطیلات ملی، 4 روز تعطیلات انقلابی و 17 روز تعطیلات مذهبی می باشد اما بدلیل چینش وکارکرد نامناسب این تعطیلات دست کم ، معادل آن نیز بعنوان بین التعطیلی یا الحاقی ، در فعالیت دستگاههای اجرایی اختلال بوجود می آید و عملا دو ماه را از دست می دهیم، اگرهزینه جاری شهرداری تهران را ماهیانه هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم، دست کم هزار میلیارد تومان در سال بدلیل عدم استفاده درست و ساماندهی تعطیلات اتلاف می شود.

    وی در ادامه یادآور شد: از 27 روز  تعطیل، غیر از 5 روز تعطیل نوروز، بیش از نیمی از تعطیلات به مناسبت عزاداری می باشد که در اکثر آنها، بسیاری از شهروندان تهرانی با تعطیل کردن روز قبل یا بعد، به سفرهای تفریحی می روند، یعنی نه تنها فلسفه تعطیلی برای برگزاری مراسم عزاداری محقق نشده بلکه بر کاهش بهره وری ، تصادفات و آلودگی محیط زیست و اتلاف وقت مردم در ترافیک هم منجر می گردد در حالیکه اگر اکثر این روزهای عزاداری تعطیل نباشد ، می توان با برگزاری مراسم عزاداری رسمی در ادارات، مدارس و دانشگاهها وبازار ، تکریم بهتری از اهل بیت نمود.

    محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح ساماندهی تعطیلات مجلس شورای اسلامی که چند سال است در دست رسیدگی است گفت:  در این طرح حذف تعطیلی 12 فروردین و 15 خرداد از تعطیلات انقلابی، 29 اسفند از تعطیلات ملی و مختص کردن تعطیلی شهادت برخی ائمه به قم و مشهد قید شده است که هنوز به نتیجه نرسیده است.
     
    وی با بیان تجربه سایر کشورهای اسلامی در تمرکز تعطیلات مذهبی بر روزهای شادمانی دینی ، نظیر عید فطر اظهار داشت: تمرکز تعطیلات بر روزهای شادمانی دینی می تواند در تبلیغ دین و تزریق نشاط به جامعه موثر باشد که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این موضوع ، افزایش  بهره وری در مجموعه کشور بویژه مدیریت شهری محقق شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی