به رغم آنکه محمد علی نجفی در زمانی که سکان اداره شهر تهران را برعهده گرفت؛ عنوان کرد که برای ایجاد تغییر و تعدیل نیامده، اما در یک ماهه اخیر در بدنه شهرداری به ویژه در سطح معاونان، مدیران رده میانی و شهرداران مناطق تغییرات زیادی انجام شده است. امروز نیز با انتشار خبر استعفای هابیل درویشی که در سال 90 به جای محسن هاشمی مدیریت شرکت مترو پایتخت را برعهده گرفت؛ شنیده ها حاکی است قرار است علی امام که مدیرعامل سازمان عمران و مهندسی شهرداری تهران است؛ به جای وی مدیریت شرکت مترو تهران را برعهده بگیرد.
تیتر شهر: سال 90 بود که دعوای بین دولت و شهرداری بر سر عدم پرداخت تعهدات مالی دولت به مترو بالا گرفت. هر چند از نگاه مسئولان دولت دهم مترو فصل جدایی بین دولت و شهرداری محسوب می شد بنا به اجبار محسن هاشمی که مدیرعامل شرکت مترو تهران بود استعفا داد تا جای وی را هابیل درویشی بگیرد. به رغم آنکه در زمان تودیع و معارفه مدیرعامل جدید مترو تهران؛ محمد باقر قالیباف عنوان کرد که این تغییر به هیچ عنوان سیاسی نیست. اما تمامی شواهد نشان می داد که دول وقت همکاری و پرداخت دیون مترو را منوط به تغییر مدیرعامل وقت شرکت هلدینگ مترو تهران کرده بود.
در طول 6 سال اخیر خطوط مترو با مدیریت هابیل درویش یک به یک کامل و به بهره برداری رسیدند تا اینکه صبح امروز خبر استعفای وی در رسانه ها منتشر شد. در بخشی از متن استعفای درویش به محمدعلی نجفی شهردار تهران آمده است: اکنون که بهلطف پروردگار و تکیه بر تفکر و مدیریت جهادی و بههمت همکاری مخلص و خدوم در مجموعه شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو ــ بهرهبرداری مترو و واگنسازی تهران) و مدیریت شهری این اقدامات بزرگ به سرانجام رسیده است و با عنایت به پارهای از موضوعات شخصی از ادامه همکاری در مجموعه شهرداری تهران معذورم و بدینوسیله استعفای اینجانب از سمت مدیرعاملی متروی تهران تقدیم میشود.
شنیده ها حاکی از آن است که از این به بعد علی امام که در حال حاضر مدیرعامل سازمان عمران و مهندسی شهرداری تهران را برعهده دارد؛ به عنوان مدیرعامل شرکت مترو تهران فعالیت کند. امام یکی از مدیران جوان و تاثیرگذار حوزه فنی و عمران است که سابقه 20 سال فعالیت در حوزه عمرانی را در کارنامه خود دارد که از این مدت تنها 9 سال ان در مجموعه شهرداری و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بوده است.
۹۶/۰۷/۱۹