وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران به لحاظ جغرافیایی در مکان بسیار مناسبی از نظر طبیعی و فضاهای تفرج گاهی در وضعیت مناسبی برای جذب گردشگر قرار گرفته است.

    محمدسالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه شهری تهران پرس اظهار داشت: با وجود اینکه شهر تهران به لحاظ جغرافیایی در مکان بسیار مناسبی از نظر طبیعی قرار دارد و فضاهای تفرج گاهی این شهر در وضعیت مناسبی برای جذب گردشگر قرار گرفته اما نتوانسته از این پتانسیل به خوبی استفاده کند.
    وی در ارتباط با پتانسیل های شهر تهران خاطرنشان کرد: تهران به دلیل پایتخت بودن، مجموعه ای از فضاهای درمانی، بهداشتی و تجهیزات بالا در همه حوزه ها، دارای ظرفیت بالایی برای گردشگر در زمینه های مختلف دارد اما متاسفانه مدیریت شهری نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند. متاسفانه مدیریت شهری به دنبال ساخت و ساز گسترده و فروش تراکم رفته و فضاهای سبز، باز و گسترده تهران از دست رفته است.
    سالاری در مورد حرکت به سوی انسان محوری تصریح کرد: مدیریت شهری تهران باید به سوی انسان محور شدن تهران پیش برود و شهروندان به پیاده روی و دوچرخه سواری به جای استفاده از ماشین های شخصی روی بیاورند. امیدواریم تشکل های مردم نهاد و فضای مجازی این دغدغه را گسترش دهند تا چشم انداز روشنی برای تهران داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد تهران بسیار بیش از این می تواند گردشگر جذب کند برای مثال تهران اراضی زیبایی مانند تپه های عباس آباد دارد که بسیار می تواند برای گردشگران جذاب باشد.
    وی پیرامون جذب گردشگران تاکید کرد: تهران می تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب کند اگر مدیریت شهری درست گام بردارد خواهیم دید که توریست ها از تهران استقبال خواهند کرد. امیدواریم فرهنگ انسان محور شدن شهر به جای استفاده از ماشین و اتومبیل گسترش یابد و شهر تهران به سمت افزایش فضاهای تفرج گاهی طبیعی پیش برود. برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد باید شهرداری و شورای شهر تهران در نگاه خود یک تجدید نظر اساسی بکنند.
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با جذابیت های تهران در ساعات شب عنوان داشت: شهر تهران در شب نیز بسیار زیباست و ساعات شب جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که باید به آن توجه شود. ما باید به وظیفه و مسئولیت خودمان در این خصوص عمل کنیم و بتوانیم این ایده ها را اجرایی کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی