وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تقریبا ۱۰۰ درصد ساختمان‌های زنجان تخلف دارند.

    حمیدرضا حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح شده مباحث مربوط به واگذاری امور نظارت ساختمان‌ها به شهرداری است.
    وی با اشاره به اینکه نظارت شهرداری و نظارت سازمان نظام مهندسی با یکدیگر متفاوت است، افزود: در واقع نظارت‌های ساختمانی از سوی شهرداری بیشتر جنبه شهرسازی دارد، اما مهندسین ناظر نظام مهندسی از ابتدا تا انتهای ساخت بر ساختمان‌ها نظارت دارد و این نظارت همه جنبه‌ها را در بر می‌گیرد.
    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در هر صورت نظارت از سوی نظام مهندسی و یا شهرداری ایراداتی دارد، تصریح کرد: وقوع زلزله کرمانشاه و تخریب‌هایی که وجود داشت، نشان داد که نظارت خوبی چه از طرف شهرداری و چه نظام مهندسی صورت نمی‌گیرد و این برای همه شهرهای ایران نیز صادق است.
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریبا همه ساختمان‌های شهر زنجان چه از نظر سازه‌ای و چه شهرسازی و معماری تخلف دارند، بیان کرد: با این شرایط واگذاری امر نظارت به شهرداری‌ها کار درستی نیست، چرا که اجرائیات شهرداری تخصص و البته نیروی لازم را برای نظارت درست ندارد.
    حمیدی تصریح کرد: اگر نظارت بر ساختمان‌ها به خود شهرداری واگذار شود، باید در بدنه شهرداری نیروی تخصصی لازم پیش‌بینی شود.
     رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در قوانین حضور مهندس ناظر برای نظارت بر ساختمان‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: البته اهرم فشاری نیز بر این نظارت درست پیش‌بینی شده که از جمله آن لغو پروانه و عدم تمدید پروانه است که در زنجان نیز این اتفاق رخ داده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی