وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سالجاری با اعلام این مطلب که به صورت مشترک از سوی کمیسیون‌های ماده ۵ و همچنین شورای‌عالی، سیاست روشنی نسبت به روند ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی و فروش ضوابط منتشر می‌شود، گفت: اعضای شورای‌عالی در مورد روند معیوب گسترش شهرها و ساخت وسازهای خارج از ضابطه اعلام نظر قطعی کنند.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۷، در رابطه با تاکید مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بر مواجهه با بی انضباطی حاکم بر سازمان فضایی شهرها، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام و تاکید بر رویکردهای نوین شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در تهیه طرح‌های توسعه شهری، گفت: ما در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نسبت به وضعیتی که در شهرها وجود دارد انتقاد داریم و راهکارهایی را نیز برای اصلاح وضع موجود پیشنهاد می‌کنیم که باید این روند و تلاش برای اصلاح وضع موجود را در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها نیز نهادینه و آن را تبدیل به دغدغه عمومی کنیم.

    محمدسعید ایزدی

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد: کمیسیون‌های ماده ۵ و ما در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در صددیم که سیاست های روشن و واحدی را نسبت به ساخت و سازهای خلاف و غیر قانونی داشته باشیم.

    ایزدی تصریح کرد: معتقدیم نباید روند ساخت و سازهای خارج از چهارچوب قانونی طرح‌ها و برنامه های مصوب که به نوعی با عنوان حقوق مکتسبه مورد مطالبه قرار می گیرد مورد تایید قرار گیرد.
    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران یادآور شد: در بیشتر جلسات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران درگیر موضوعات حل و فصل ایجاد حقوق مکتسبه به دلیل رعایت نکردن قوانین موجود هستیم و در جریان بررسی موضوعات شاهد هستیم که بیشتر آنها نیز در راستای روند توسعه واقعی و اصولی شهرها انجام نشده‌اند.

    وی تاکید کرد: خواهشم از اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران این است که نسبت به روندی که در حال حاضر پیش‌روی خود داریم و شامل ساخت و سازها و توسعه‌هایی خارج از ضوابط است و برخی از نمونه‌های آن شاملِ ۱۸۰ هکتار در جیرفت، ۶۰ هکتار در شیراز است، موضع گیری و سیاستگذاری روشنی داشته باشند.

    ایزدی با تاکید دوباره بر این مطلب که اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مورد روند معیوب گسترش شهرها و ساخت وسازهای خارج از ضابطه اعلام نظر قطعی کنند، یادآور شد: در سال ۷۸ مصوبه‌ای در شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوب شد که بسیار روشن اعلام می‌کند که شهرها تا زمان رسیدن به حد تراکم پیشنهادی در طرح جامع به هیچ‌عنوان نباید محدوده‌هایشان باز و گسترده شود.

    وی ادامه داد: این سیاستگذاری روشنی است و باید پای آن بایستیم و از مسئولان شهری و استانی بخواهیم که این موارد را مدنظر قرار دهند و به طور کامل رعایت کنند.

    ایزدی همچنین گفت: متاسفانه در دوره هشت ساله بعد از مصوبه، هیچکدام از موارد رعایت نشد و به همین دلیل مواردی از این دست را شاهد هستیم که یکهزار هکتار به بندرعباس و ۸۰۰ هکتار به شهر یزد اضافه شد.

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد: ما هم‌اکنون در نظر داریم به عنوان یک موضع‌گیری روشن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، چنین سیاستگذاری را موردتاکید قرار دهیم تا بتواند پیشگیری و پیش‌نگری کند نسبت به روندی که پیش‌روست، داشته باشد.

    گفتنی است، نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۷ با سه دستور جلسه ضرورت تهیه طرح ویژه باغشهر تاریخی نطنز، طرح توسعه و عمران حوزه نفوذ (جامع) شهر مرند و مغایرت اساسی طرح جامع شهر شیراز (الحاق ۹ / ۳۱۱ هکتار به محدوده منفصل شهر شیراز موسوم به روستای گویم) به ریاست وزیر راه و شهرسازی و به دبیری محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان ملی و نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط و همچنین مسئولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی