وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    فاطمه راکعی که این روزها فعالیت خود را به عنوان مشاور امور بانوان شهردار تهران آغاز کرده، نخستین جلسه فراجناحی خود را با زنان فعال سیاسی در تمام طیف ها از اصلاح طلب گرفته تا اصولگرا برگزار کرد. جلسه ای که مشاور شهردار تهران در آن مطرح کرد که تهران شهری مردانه و خشن است که باید برای زیست بهتر زنان آماده شود.
     
    تهران شهری خشن و مردانه
    فاطمه راکعی که این روزها فعالیت خود را به عنوان مشاور  امور بانوان شهردار تهران آغاز کرده، نخستین جلسه فراجناحی خود را با زنان فعال سیاسی در تمام طیف ها از اصلاح طلب گرفته تا اصولگرا برگزار کرد. جلسه ای که مشاور شهردار تهران در آن مطرح کرد که تهران شهری مردانه و خشن است که باید برای زیست بهتر زنان آماده شود.
     
    به گزارش تیتر شهر؛  مشاور امور زنان قول داد تا از تمام توان خود برای بهبود وضعیت زندگی زنان پایتخت نشین استفاده کند چرا که وی اعتقاد دارد تهران چهره ای خشن برای زنان دارد که مدیریت جدید شهری در نظر دارد تا این چهره را تغییر دهد.
     
    در این دیدار راکعی  در جمع کمیته زنان خانه احزاب برگزار شد بار دیگر به افزایش سهم زنان در اداره پایتخت تاکید کرد. به اعتقا وی به غیر از مشاور امور زنان مناطق 22گانه شهر تهران و مدیر امور بانوان مناطق شهرداری تهران در تلاش است تا سهم بیشتری از مجموعه مدیریت شهری تهران در سازمان ها و نهادهای تابعه شهرداری به بانوان واگذار کند.
     
    مشاور امور زنان رفع خشونت از جامعه، تامین امنیت زنان، مهربان تر شدن چهر شهر برای زنان، ورزش و اوقات فراغت، مسائل زنان آسیب دیده و در معرض آسیب و رفع مشکلات دختران جوان را از جمله برنامه های خود در شهرداری تهران دانست و گفت: باید با حفظ منزلت و عزت‌نفس انسانی‌ به دنبال رفع مشکلات زنان در شهر باشیم. زنان متکدی در سطح شهر  و کودکان  کار از جمله مسایلی هستند که باید با نگاه انسانی به آن توجه کنیم.
     
    تهران شهری خشن و مردانه
     
    به اعتقاد راکعی؛ تهرام شهری مردانه است و زن ها در فضای شهری هنوز موثر نیستند، باید شرایط امن برای زنان به وجود آورد و تغییر ساختاری در زمینه شهرسازی متناسب با ذائقه زنان شکل بگیرد. فضای شهر  باید به گونه‌ای باشد که  بانوان دارای فرزندان کوچک به راحتی با محیط ارتباط برقرار کند، باید برای زنان باردار، سالخورده و دختران جوان فضای مناسب در شهر دیده شود.
    تغییر رنگ و مبلمان شهری  مساله دیگری است که مشاور امور بانوان شهردار تهران به آن اشاره کرد و یادآور شد که نام‌ها و سردیس‌هایی از زنان نام آور و تاریخ ساز ایرانی اعم از متقدم و معاصر باید در شهر دیده شود. له همین دلیل از زنان هنرمند و خلاق می خواهیم تا ایده ها و پیشنهادات خود را در این زمینه به مدیریت شهری تهران بدهند.
     
    تهران شهری خشن و مردانه
     
    در حالی مدیریت جدید شهر تهران به حضور زنان در اداره امور جامعه تاکید دارد که در دوره قبلی مدیریت شهری تهران تلاش هایی برای زنانه کردن چهره تهران انجام شد. راه اندازی بوستان بانوان یکی از تلاش هایی بود که در دوره محمد بقر قالیباف انجام شد. هر چند تفکیک بوستان ها برای بانوان از همان ابتدا نیز منتقدانی رابه همراه داشت چرا که عده ای بر این باور بودند که نباید امکانات عمومی شهر برای استفاده راحت بانوان تفکیک شود. اما راه اندازی این بوستان ها به رغم تمامی هجمه هایی که به آن شد؛ امکان راحتی را برای زنان برای حضور بی دغدغه در پارک ها فراهم آورد.
     
    راه اندازی شهربانوها نیز یکی دیگر از کارهایی بود که مدیریت قبلی شهر تهران آن را اجرایی کرد. فضاهایی که زنان به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می توانستند به همراه فرزندان خردسال خود برای آموزش به آنجا بروند.
     
    تهران شهری خشن و مردانه
     
    شاید بتوان گفت ایجاد فضاهای ورزی ویژه بانوان و در دسترس بودن آن یکی از نیازهایی است که زنان تهرانی به آن نیاز دارند. مدل شهرسازی پایتخت نیز به گونه ای است که به اعتقاد بسیاری از متخصصان شهری برای زنان، کودکان، معلولان و سالخوردگان به هیچ وجه مناسب نبست و تهران شهری است که به درد مردان میان سال می خورد.
     
    تهران شهری خشن و مردانه
     
    فضای حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز هیچ امکانات ویژه ای را برای بانوانی که بیشتر آنها در کنار مرد خانواده شاغل هستند فراهم نیاورده است. حتی قرار دادن دو واگن ابتدایی و انتهای قطارهای مترو نیز برای جمعیت بالای زنان شاغل و در حال تحصیل کم است.
     
    وضعیت پیاده راه های شهر تهران نیز برای پیاده روی زنان مناسب نبست. پیشنهادی که همیشه زنان در برخورد با معضلاتشان در هنگام پیاده روی مطرح می کنند، این است که یک روز مدیران شهری با کفش پاشنه بلند در پیاده راه ها قدم بزنند تا ببینند که زنان با چه مشکلاتی در هنگام پیاده روی روبه رو هستند.
     
    تهران شهری خشن و مردانه
     

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی