رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت : ساخت پروژه های عمرانی به روی گسل های زلزله و تبدیل تهران به اتوبان های چند طبقه برای خودروها کیفیت زندگی را در تهران کاهش داده و ضریب ایمنی را تنزل داده است.
محمد سالاری ، عضو شورا و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،با اشاره به ایمنی پایتخت گفت :نبود مطالعات جامع و جانمایی پروژه های عمرانی از مهمترین نقاط ضعف پایتخت است که باعث شده ضریب ایمنی در آن تامل برانگیز باشد.
وی افزود: بسیاری از پلها ، تونل ها و مرکز جاذب جمعیت در مناطقی ساخته شده که مستقیما روی گسل زلزله خیز قرار داشته و می تواند این پروژه های عظیم را به مکان هایی نا ایمن مبدل کند.
این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد :با وجود همه پیشرفت های فیزیکی تهران هنوز کیفیت زندگی در این شهر چندان بالانیست و ساخت اتوبان های دو طبقه که سالها در دستور کار قرار گرفت با ماهیت جذب بیشتر سفر باعث شد ،تهران را مبدل به خیابانهایی برای خودروها کرده که شهروندان ناگزیرند همواره با معضل ترافیک و جای پارک دست و پنجه نرم کنند.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد:بیش از 3700 هکتار بافت فرسوده در کنار 14 هزار بافت ناپایدار ایمنی شهر را با چالش روبرو کرده است و اساسا چون فعالیت در بافت فرسوده چندان محسوس و قابل دیده شدن نیست اقبالی از آن نیز به عمل نیامده و به کندی در بورکراسی اداری قرار دارد.
سالاری همچنین تاکید کرد : نباید فراموش کرد آسیب های اجتماعی در تهران می تواند بر رضایت شهروندان اثر مستقیم داشته باشد وجود معتادان متجاهر و نبود حتی یک متر فضای سبز در برخی محله های تهران از آن آسیب هایی است که نادیده گرفته شده است.
۹۷/۰۴/۲۵