وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
     
    قم - مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تهیه برنامه اقدام مشترک برای بافت فرسوده و تاریخی در شهر قم خبر داد.

    به گزارش خبرنگار مهر، حسن صبوری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مجموعه راه و شهرسازی و شهرداری می‌توانند در کنار هم اقدامات مؤثر و مفیدی را برای استان قم داشته باشند اظهار کرد: از آنجا که استان قم بیشترین جمعیت شهرنشین را دارد این همکاری ضروری به نظر می‌رسد.

    وی افزود: در مسیر این همکاری موضوع مهم جایگاه شهر قم است چرا که شهر قم در فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان شهر بین المللی و شهری شناخته شده که خاستگاه انقلاب اسلامی است.

    مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به مذاکرات انجام شده در جلسه رأی اعتماد وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه‌های مطرح شده در این جلسه، رویکرد دولت امروز رسیدن به وضعیت بافت‌های فرسوده است.

    وجود ۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در قم

    وی با اشاره به اینکه معضل بافت فرسوده در شهر قم از دیگر کلان شهرها پررنگ‌تر است، اظهار کرد: میزان بافت فرسوده مصوب در شهر قم هزار و ۷۴ هکتار است که بر اساس مطالعات سال‌های گذشته ۶۸۰ هکتار به این مجموعه اضافه شده است.

    صبوری با اشاره به آخرین مطالعات در این زمینه افزود: اخیراً مطالعه‌ای انجام دادیم و به چهار هزار هکتار رسیدیم. در واقع از مجموع ۱۲ هزار هکتار شهر قم ۴ هزار و ۱۳۳ هکتار بافت ناکارآمد داریم که بافت تاریخی فرسوده سکونتگاه بافت روستایی و ... را شامل می‌شود.

    سکونت ۶۵ درصد مردم قم در بافت ناکارآمد شهری

    وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۰ که تطبیق داده شده ۷۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که ۶۵ درصد جمعیت است. این نشان می‌دهد که اولویت اول همه ما باید پرداخت به بافت ناکارآمد باشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه در گذشته توسعه فیزیکی شهر سیاست شهر بوده است اظهار کرد: به این دلیل که در مقاطعی مهاجرت به شهر قم هم زیاد بوده بیشترین انرژی صرف این شده که توسعه فیزیکی شهر را داشته باشیم و این موضوع موجب بی‌توجهی به بافت اصیل شهر قم و فرسوده شدن محلات تاریخی شهر شده است.

    وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای حل معضلات بافت ناکارآمد در قم گفت: در جلسات ستاد بازآفرینی شهری به یک برنامه اقدام مشترک دستگاه‌های مسئول در این زمینه رسیده‌ایم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی