وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آغاز روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تمرکز ما بر تامین زمین بود اما امسال باید در بحث آماده‌سازی این زمین‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد. 

    به گفته  مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  "بر اساس این آئین نامه هزینه آماده‌سازی زمین‌ها بر عهده متقاضی است اما با مصوبه هیات مدیره توانستیم کار بزرگی انجام دهیم و در برخی از استان‌ها در آماده سازی زمین‌ها به متقاضیان کمک کنیم. "

    مالکی اضافه کرد: بحث آماده‌سازی بسیار مهم است و هدف ما در اجرای آماده‌سازی زمین‌ها تلاش برای تسهیل‌گری بوده است. 

    او گفت: در بحث آماده‌سازی برای تسهیل امور تصمیم گرفته شد که در همکاری با برخی نهادها خارج از بحث مناقصه کار را پیش ببریم. در نظر داشته باشید که این تصمیم صرفا به دلیل تسریع در پیشبرد امور است؛ بنابراین اگر نهادی سرعت لازم در اجرای کار را نداشته باشد، کار باید از طریق فرآیند مناقصه ادامه پیدا کند. 

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  بر اهمیت توسعه شهرک‌سازی تاکید کرد و گفت:  شهرک‌سازی ظرفیتی است که در گذشته چندان به آن توجه نشده بود اما در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون پروانه ساخت ۳۰ شهرک در سراسر کشور صادر شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۵۰ شهرک برسد.

    بر اساس این گزارش تامین زمین و الحاق اراضی و همچنین ایجاد زمینه برای پرداخت تسهیلات نقش بسیار موثری در بهبود و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و در این بخش باید اقدامات لازم صورت گیرد‌.

    در بسیاری از شهرهای جدید مشکل کمبود زمین وجود دارد که در این حوزه دولت برنامه‌ریزی لازم جهت تامین اراضی از طریق الحاقات و همچنین دریافت اراضی مازاد از دستگاه های مختلف را اجرایی کرده است  که در این زمینه با همکاری بانک‌ها می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

    از سوی دیگر با اجرا و تامین این اراضی و همچنین ایجاد شهرک‌سازی می‌توان امید داشت که  شاهد توسعه افقی شهرها باشیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی