وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    خبرگزاری ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

     محسن پورسیدآقایی؛ ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حمل و نقل با کمبود منابع زیادی مواجه هستیم، این کمبود منابع باید از طرق مختلف تأمین شود که یا باید این منابع از سوی دولت تامین شده و یا شهرداری در قالب اخذ عوارض مختلف این بودجه را تأمین کند.

    وی بااشاره به اینکه درخواست اخذ عوارض را به شورا ارائه خواهیم کرد، ادامه داد: شهرداری بدون مجوز شورا نمی‌تواند نسبت به انجام هر کاری اقدام کند و نکته قابل توجه این است که اگر منابع تأمین نشود اوضاع ترافیک همچنان ادامه می‌یابد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست به دلیل زیان ده بودن مترو در آن سرمایه گذاری کند، گفت: مترو هر سال ۷۰۰ میلیارد تومان زیان می‌دهد و شرکت زیان ده امکان پذیرش در بورس را ندارد.

    پور سیدآقایی تاکید کرد: مردم در پرداخت عوارض در ضررها سهیم نمی‌شوند بلکه مترو در حال ارائه خدمات به مردم است و باید هزینه‌های آن تامین شود، یا دولت باید این هزینه‌ها را پرداخت کند یا شهرداری که جای سوال است شهرداری از کجا می‌خواهد این منابع را تامین کند که یا باید عوارض ساختمانی بگیرد و یا مالیات!

    او گفت: روزانه حدود دو میلیون مسافر با مترو جابجا می‌شود، هزینه‌ای که به مردم در صورت نبود مترو تحمیل می‌شود به مراتب بیشتر از این عوارض است.

    پورسیدآقایی در مورد سرانجام طرح ترافیک، افزود: معمولا ثبت نام در دی ماه و بهمن ماه انجام می‌شده است.

    او در پاسخ به شائباتی مبنی بر تغییر در روند صدور طرح ترافیک تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی انتقاداتی به شیوه صدور طرح ترافیک داشتند که در حال حاضر در حال انجام مطالعات برای بازنگری در این مسئله هستیم که مردم راحت‌تر بتوانند در تمام مناطق شهر تردد داشته باشند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر فعالیت کارمندان بیکار در مترو گفت: در مدیریت قبلی و در سال ۹۱ تعداد زیادی نیروی مازاد در مترو جذب شد که تخلف مدیریت قبلی بود و حتی پرونده آن در سازمان بازرسی کل کشور مفتوح و به دادگاه ارسال شده است؛ چراکه این جذب نیرو براساس ضابطه نبوده و تنها براساس رابطه بوده است.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای حل مشکل نیروی مازاد به فکر چاره هستیم،‌ افزود: البته خطوط مترو توسعه یافته و نیاز به تعدیل نیرو نیست بلکه این افراد را در خطوط جدید به کار می‌گیریم و حتی ممکن است با افتتاح خطوط دیگر با کمبود نیرو مواجه شویم که البته نیروهای زیادی در طی سال‌های اخیر جذب شده‌اند.

    پورسید آقایی درباره پیشنهاد مناظره‌اش با قالیباف درباره خط هفت مترو گفت: بنده اعلام کرده‌ام که اگر شهردار تهران معتقد است که بستن خط هفت سیاسی است حاضرم که استدلال‌های حرفه‌ای و کاری را با وی مطرح کنم و حتما ایشان دلایل کارشناسی ما را قبول کرده‌اند که اعلام آمادگی برای انجام مناظره را نپذیرفتند و واکنشی نشان نداند.

    وی در باره سرانجام ورود اتوبوس‌های مجارستانی نیز اظهارکرد: قرار است بانک خارجی فاینانس بدهد که برای تضامین آن شرکت‌های خصوصی را به بانک شهر معرفی کردیم که البته فاینانس حدود ۱.۵ سال طول می‌کشد.

    او همچنین از جلسه روز گذشته‌اش با معاون مالی و شهردار تهران برای احیای شرکت خدمات ایستگاهی خبر داد و گفت:‌ در این جلسه راهکارهای احیای شرکت خدمات ایستگاهی بررسی شد تا از طریق صدور پروانه برای ایستگاه‌های مترو نسبت به تامین مالی اقدام شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: البته ارائه خدمات ایستگاهی به ساخت مترو کمک نمی‌کند و حداکثر می‌تواند امور ایستگاه را پاسخ دهد.

     

    عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های متعدد دو معضل ترافیک و آلودگی هوا در راس همه مشکلات قرار دارد و از بحران به مشکل امنیتی تبدیل شده است.

    آلودگی هوا و ترافیک به مشکل امنیتی تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران توسط پورسید آقایی  خطاب به او گفت: بر اساس نظرسنجی‌های متعدد دو معضل ترافیک و آلودگی هوا در رأس همه مشکلات قرار دارد و از بحران به مشکل امنیتی تبدیل شده است.

    عضو شورای شهر تهران افزود: موضوع حائز اهمیت  این است که همه راه‌ها به بودجه و منابع مالی ختم می‌شود.

    وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نخبگان و کارشناسان مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک داشتیم دریافتیم که  مشکلات مالی این حوزه از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برطرف می‌شود.

    فراهانی اضافه کرد: با توجه به بودجه بالای مرکز مطالعات حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نسبت به سایر مراکز مطالعاتی، معاون حمل و نقل ترافیک شهردار بفرمایند که در خصوص جذب سرمایه در شهر تهران برای حل مشکلات مالی حوزه خود چه برنامه و راهکاری در نظر دارند.

    وی با اشاره به لزوم برقی کردن موتورسیکلت‌ها اظهار داشت: هر موتورسیکلت بین 5 تا 8 برابر خودرو آلودگی هوا ایجاد می‌کند بنابراین باید بدانیم مشخصا برنامه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در این خصوص چیست؟

    فراهانی با اشاره به کاهش باران در سال جاری بیان کرد: لازم است موضوع باروری ابرها که در سال جاری نیز انجام نشده است، پیگیری شود.

    وی ادامه داد:امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد بارندگی داشتیم بنابراین پیگیری باروری ابرها اگرچه در حوزه مسئولیت شما نیست اما با توجه به برنامه مدیریت شهری یکپارچه ضروری است آن را پیگیری کنید.

     

    ما با یک نابهنجاری تمام عیار در حوزه ماموریت های حمل و نقل و ترافیک مواجهیم

    محمد سالاری گفت:انتظار افکار عمومی ، شهروندان و شورای شهر تهران از معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران اینست که برنامه های اجرایی خود را برای رفع مشکلات این حوزه ارائه دهند.

    اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص برنامه های این معاونت اظهار داشت: در این گزارش مجموعه ای از چالش ها و مشکلات اصلی حوزه حمل و نقل شهر تهران مطرح شد که نشان می دهد ما با یک نابهنجاری تمام عیار در حوزه ماموریت های حمل و نقل و ترافیک مواجهیم. بخشی از آن مربوط به بحث های حقوقی وقانونی و تعاملات بین دستگاه ها و نهادها است و بخش دیگر مربوط به مدیریت شهری و برنامه ای که شهرداری تهران دارد.

    وی با اشاره به راهکارهای ارائه شده توسط معاون ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: راهکارهای ارائه شده در این جلسه صرفا در سطح بیان سیاست ها بود در حالی که انتظار افکار عمومی ، شهروندان و شورای شهر تهران اینست که شهرداری تهران برنامه های اجرایی خود را برای رفع مشکلات بیان کند.

    سالاری افزود: به عنوان مثال ما در حال حاضر ۱۹۰ کیلومتر خط مترو داریم که طبق برنامه باید به ۳۰۰ کیلومتر برسد آقای پورسید آقایی اعلام کنند که طی ۴ سال چند درصد را می توانند عملیاتی کنند.

    وی در پایان تاکید کرد: درخواست داریم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی یک ماه آینده برنامه عملیاتی خود را ارائه دهد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی