وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    توضیح میراث فرهنگی درباره ساخت مجتمع تجاری

    «معاون میراث فرهنگی تأکید کرده است که معماری پروژه مجتمع تجاری در بافت تاریخی کرمان با بافت تاریخی کرمان هم‌خوانی داشته باشد.»

    قانون- «معاون میراث فرهنگی تأکید کرده است که معماری پروژه مجتمع تجاری در بافت تاریخی کرمان با بافت تاریخی کرمان هم‌خوانی داشته باشد.»

    به گزارش قانون به نقل از ایسنا، ساخت مجتمعی تجاری در دل بافت تاریخی کرمان که در اطراف آن ساختمان‌های تاریخی و قدیمی مانند کاروانسرای کوزه‌گران، میدان تاریخی ارگ، بازار تاریخی و حتی مجموعه گنجعلی‌خان قرار گرفته است، اعتراض‌های دوستداران میراث فرهنگی را برانگیخته است؛ اعتراض‌هایی که یک نوک پیکان آن به سمت میراثفرهنگی است چون گفته می‌شود زیر مجوز صادر شده برای این پروژه را میراث فرهنگی نیز امضا کرده است. بافت تاریخی که در دوره‌های مختلف پایتخت چهار دوره تاریخیِ "قراختائیان"، "آل بویه"، "آل مظفر" و "زندیه" بوده است.

    بعد از انتشار دو گزارش در این زمینه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیحی را با امضای روح‌الله مهدی‌نژاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ایسنا فرستاده است.

    در این توضیح آمده است: «اجرای طرح پروژه سیتی سنتر ساروج پارس شهر کرمان (گودال خشت مالها) براساس کلیات نشست شورای فنی در سال ۱۳۹۱ صورت گرفته است. در این زمینه با توجه به اهمیت بازار کرمان و بررسی تطابق طرح اجرایی با مفاد شورای فنی یاد شده هفته گذشته نشستی با حضور استاندار و شهردار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به همراه سرمایه‌گذار و مشاور طرح با معاون میراث فرهنگی کشور و مدیر کل دفتر حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی برگزار شد.

    در این جلسه با تأکید معاون میراث فرهنگی کشور بر لزوم همخوانی معماری این پروژه با بافت بازار کرمان مقرر شد ادامه هر گونه اقدامات اجرایی براساس مفاد صورت‌جلسه سال ۱۳۹۱ و گزارش کارشناسی هیأتی متشکل از کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، نمایندگان استانداری و شهرداری کرمان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صورت گیرد که در هفته جاری در محل اجرای پروژه حضور می‌یابند.

    از این رو هیأت کارشناسی در تاریخ ۹۷/۵/۱۳ در محل سیتی سنتر ساروج پارس شهر کرمان (گودال خشت‌مال‌ها) حضور یافته است تا اقدامات اجرایی در فاز یک این پروژه را با مفاد مصوب تطبیق دهد. در این بررسی چنانچه عملیات اجرایی خلاف مصوبه صورت گرفته باشد باید نسبت به اصلاح و جابه‌جایی آن اقدام شود.»

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی