وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    بیات گفت: درخواست جلوگیری از ساخت طرحهای ساختمانی را که از مصالح غیر استاندارد استفاده کرده بودند ، در نامه ای از مدیرکل معماری شهرسازی کردیم .

    توقیف بیش از ۱۰۰ پروژه ساختمانی در تهرانمسلم بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: از زمان تولید مصالح ساختمانی تا مصرف خلاء های نظارتی وجود دارد که برای رفع این مشکل نظارت ها بیشتر شده است .
    وی ادامه داد: با حضورانجمن های صنعتی و تخصصی کمیته استاندارد تشکیل شد تا نظارت ها بیشتر شود این کمیته در محل تولید و استفاده از مصالح ساختمانی بازدید و نظارت دارد و در برخی موارد این بازرسی ها باعث توقیف کالاهای غیر استاندارد شده است.
    بیات گفت : کالاهای فاقد استاندارد از جمله بیش از 320 تن سیمان 23 هزار تن شن، ماسه و تیرچه بلوک است که توقیف شده است و 62 تولید کننده متخلف به مراجع قانونی معرفی شدند.
    بیات با اشاره به اینکه در گذشته امکان ردیابی کالاها میسر نبود گفت: انجمن ها مکلف شدند کدهای ردیابی را بر روی فاکتورها درج کنند تا مشخص شود محصول و کالا ازجانب چه شخص حقیقی و حقوقی تولید شده است این امر باعث شد تا کیفیت محصولاتی را که در کالا استفاده می شود رصد کنیم.
    مدیرکل استاندارد استان تهران در پاسخ به اینکه چند درصد از محصولات ساختمانی از استانداردهای لازم برخوردار هستند گفت:​ ضریب نفوذ استاندارد در کالاهایی که در استان تهران در حال عرضه است بالای 95 درصد است اما تخلفاتی از تولید کنندگان صورت می گیرد وبطور مثال در حکیمه افرادی پاکت سیمان را با مصالح غیر استاندارد پر می کردند که شناسایی شدند و با انها برخورد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی