وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    وب سایت کلیک: دانشمندان در صدد یافتن راهی برای استفاده از  آلاینده کربن دی اکسید در هوا، و تبدیل آن به نانولوله کربنی هستند.نانولوله کربنی یا CNT الیافی با طول میلیمتری هستند که میتوانند برای ساخت فلز یا جایگزینی سیمان، در بافت استفاده شوند. تولید چنین لوله هایی در حالت عادی ۶۶۰ دلار برای هر تن هزینه خواهد داشت ولی ارزش آن در بازار بین ۱۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دلار برای هر تن است.

     

     تولید لوله از آلودگی هوا!


    دانشمندان در جستجوی یافتن روشی برای ساخت گونه جدیدی از CNT هستند که طول بلندتر و قابلیت بافته شدن داشته باشند. در گذشته نانولوله هایی با ۱۰۰ میکرومتر تولید میشدند که قابلیت بافته شدن نداشتند ولی با جایگزینی ترکیب اصلی مس یا استیل توسط آلیاژ مس و نیکل به نام Monel این مشکل حل شد. حالا میتوان نخ های قابل بافته شدن CNT را،به علت ارزان و سبک بودن و همچنین بالا بودن مقاومت آن در برابر وزنهای بالا، جایگزین مناسبی برای استیل و یا آلومینیوم دانست.

    دانشمندان معتقدند میتوانند در آینده ای نزدیک، از آلاینده کربن دی اکسید که در هوا وجود دارد، بعنوان منبعی رایگان و در دسترس استفاده کرده و در کنار انرژی خورشیدی، مقادیر قابل توجهی نانولوله کربنی تولید کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی