وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    با توجه به تجربه موفق احداث زیر گذر عابر پیاده در چهارراه ولیعصر(عج) این طرح در میدان راه آهن نیز اجرا می شود.
     
     
    تکرار تجربه چهارراه ولیعصر در میدان راه آهن/ عابران به زیر زمین فرستاده می شوند


    به گزارش تیترشهر:چند سالی می شود که عبور عابر پیاده از سطح خیابان به زیر زمین در چهارراه ولیعصر(عج) منتقل شده است.

    احداث زیرگذری که با چندین خروجی متفاوت امکان دستری شهروندان به اتوبوس های 2 خط بی آرتی، پیاده راه و مترو را فراهم می کند.

    زیرگذری با فضای گسترده که این روزها علاوه بر اینکه محل عبور و مرور عابران است، تبدیل به محلی برای بساط گستری دستفروشان نیز شده و آنها بجای اخلال در نظم شهر بر روی زمین، حالا غرفه هایی را زیر زمین دارند.

    انتقال عبور و مرور مردم به زیر زمین، از ترافیک سنگین و وحشتناک چهارراه ولیعصر کاست و موجب روان تر شدن ترافیک شد.

    گرچه برخی شهروندان حاضر نیستند برای عبور از عرض خیابان به زیر زمین بروند و با پریدن از نرده ها، راه خود را به روی زمین باز می کنند اما تعداد این افراد آنقدر اندک است که می توانیم تاثیر زیرگذر در روان شدن ترافیک را احساس کنیم.

    حال این تجربه موفق قرار است در میدان راه آهن نیز رخ دهد. به همین منظور فرهاد بکیاسا، مدیر گروه تونل و فضاهای زیرسطحی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران وجود ایستگاه راه آهن، ایستگاه خط 3 مترو و پایانه های متعدد اتوبوس و تاکسی در میدان راه آهن را سبب تردد قابل ملاحظه خودروها و عابران پیاده ذکر و اضافه کرد: حجم سفرها در این میدان به عنوان یکی از نقاط تبادل مسافر بین مدهای مختلف حمل و نقل شهری و بین شهری و همچنین با توجه به طرح های توسعه راه آهن رو به افزایش است و از این رو بهره گیری از فضاهای زیرسطحی در محدوده اطراف میدان، در دستور کار سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفته است؛ این امر می تواند ضمن آرام سازی جریان ترافیک و تفکیک حرکت پیاده و سواره، به بهبود اوضاع اجتماعی و زیست محیطی این نقطه از پایتخت کمک کند.

    وی با بیان آنکه ایجاد فضاهای مخصوص تردد عابران پیاده در تراز زیرسطحی و فراهم کردن امکان دسترسی به ایستگاه راه آهن، مترو، بی آر تی، معابر پیرامونی میدان راه آهن و در نهایت پایانه های اتوبوس و تاکسی، تردد خودروها روی سطح زمین را روانتر خواهد کرد، افزود: حذف تردد عابران پیاده از میدان راه آهن، بهبود وضعیت ترافیک برای وسایل نقلیه عمومی و خودروهای شخصی را به دنبال خواهد داشت؛ ضمن آنکه در چنین حالتی فضای لازم برای ارائه خدمات مناسب رفاهی به مسافران نیز فراهم می شود.

    مدیر گروه تونل و فضاهای زیرسطحی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، انجام پژوهش های دقیق اجتماعی در مطالعات فضای زیرسطحی میدان راه آهن را با توجه به بافت خاص فرهنگی- اجتماعی این محدوده از شهر تهران ضروری خواند و تاکید کرد مطالعات و بارگذاری ترافیکی طرح با توجه به لزوم تغییرات گسترده ترافیکی، از سایر مواردی است که باید در فرآیند مطالعات لحاظ شود.

    مهندس بکیاسا به سرانجام رسیدن مطالعات مربوط به ساماندهی میدان راه آهن در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران را مستلزم مشارکت تمام ذینفعان طرح از قبیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و همچنین شرکت های خدمات رسان شهری دانست و ابراز امیدواری کرد ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی دخیل در این پروژه، به ایجاد طرحی همه جانبه نگر و بهینه جهت بهبود و تجهیز میدان راه آهن منجر شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی