وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     با دستور صریح مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و با توجه به اهمیت کمیسیون ماده ۹۹، از این پس جلسات هم‌اندیشی اعضای راه و شهرسازی کمیسیون مذکور به صورت فصلی برگزار خواهد شد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، این جلسه به مدت ۲ ساعت با حضور نمایندگانی از ادارات راه و شهرستان‌ها، معاونت شهرسازی و معماری و کارشناسان کمیسیون مربوطه در ساختمان شهرسازی و معماری برگزار گردید.

    جلسه

    در ابتدای جلسه، اعضاء به بیان مشکلات موجود، ارائه آمار از تعداد پرونده‌های مورد رسیدگی و فرآیند صدور رأی در شهرستان‌های مربوطه، ارائه پیشنهادات و ایده‌ها در راستای اهمیت کمیسیون و دلایل کاهش اثربخشی و عوامل بازدارندگی کمیسیون ماده ۹۹ پرداخته و مباحثی از قبیل افزایش تراکم‌های غیرمجاز و تخلفات ساخت و ساز در روستاهای شهرستان‌های استان را از مصادیق عینی این مشکلات برشمردند.

    در ادامه آیدا باقری ضمن ارائه راهکارهایی به رؤسای شهرستان‌ها، توضیحاتی درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی داده و تصریح کرد: بر اساس طرح جامع بالادستی، ساخت و ساز در روستاها و اطراف شهرها می‌بایست تحت هر شرایطی با اصول و ضوابط موجود مغایرتی نداشته باشد.

    آسیب‌شناسی موضوعات کمیسیون ماده ۹۹، نگاه مجدد به موارد بازدارندگی تصمیمات کمیسیون، تدوین و انتقال تجربیات در جلسات بعدی، تبیین وظایف اعضاء، ایجاد وحدت رویه در طرح موضوعات، ایجاد دغدغه با هدف رصد ساخت و سازها در حوزه‌های شهرستانی طی جلسات مستمر با فرمانداران و بخشداران استان، آگاه‌سازی عمومی با نکوهش ملی موضوعات، ساخت و ساز غیرمجاز، مذمت کریه شدن سریع منظر شهری، آشنایی کامل با دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مصوبات کمیسیون ماده ۹۹، در راستای تعاملات سازنده و مفید ارائه گزارش اقدامات انجام شده برای جلسه آتی، آسیب‌شناسی قوانین و سطوح اختیارات متولیان این امر در کمیسیون ماده ۹۹ از مهم‌ترین موارد مطروحه در جلسه فوق بود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی