وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به شهردار تهران و رئیس‌کل بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی‌ایران، مصوبه شورا را درباره باغ- موزه جواهرات ملی و خزائن بانک‌مرکزی در پنج بند با تاکید بر ضرورت حفظ یکپارچگی اراضی عباس‌آباد، تثبیت بارگذاری باغ موزه خزائن و جواهرات و همچنین، تکلیف شهرداری تهران نسبت به انتقال و جانمایی پایانه اتوبوس موجود، ابلاغ کرد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به قالیباف شهردار تهران و ولی‌اله سیف رئیس‌کل بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصوبه شورا را درباره باغ- موزه جواهرات ملی و خزائن بانک مرکزی ابلاغ کرد.

     برگزاری سومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال 96

    در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به شهردار تهران و رئیس کل بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۳.۲۲ نظر به رونوشت شماره ۱۳۹۲۶۶ مورخ ۹۵.۱۱.۱۰ معاون محترم هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر بررسی مجدد و اصلاح بند ۵ مصوبه مورخ ۹۵.۷.۱۹ شورای‌عالی و از طرفی گزارش دبیر محترم شورای‌عالی مبنی بر برگزاری جلسه با رئیس محترم بانک‌مرکزی پیرامون حل مشکل بانک‌مرکزی (مورخ۹۶.۲.۲۷) و همچنین بازدید از موزه جواهرات ملی و خزائن بانک‌مرکزی و اعلام وضعیت نامناسب این موزه در وضع موجود و ضرورت تسریع در ساماندهی فعالیت‌های موزه در فضای جدید و اهمیت حفاظت از خزائن به عنوان سرمایه و پشتوانه ملی پول کشور، مقرر کرد:

    ۱. وضع موجود بارگذاری باغ موزه خزائن و جواهرات، تثبیت و اختلاف مربوط به عرصه (مذکور در بند ۵ مصوبه مورخ ۹۵.۷.۱۹ شورای‌عالی) به عنوان حرائم پشتیبان سبز موزه با پیش‌بینی اصول پدافند غیرعامل منظور می‌شود.

    ۲. به جهت اهمیت حمل و نقل عمومی و ارتباط آن با موقعیت ایستگاه مترو حقانی، شهرداری تهران مکلف است نسبت به انتقال و جانمایی پایانه اتوبوس موجود اقدام نماید.

    ۳. لازم است مرز غربی همجواری سایت باغ موزه خزائن و جواهرات ملی با سایت مجتمع ایستگاهی حقانی مبتنی بر طرح ویژه مصوب، با همکاری متقابل مالک مجتمع ایستگاهی حقانی و بانک‌مرکزی توسط مشاور متخصص طراحی و اجرا شود.

    ۴. به جهت ضرورت حفظ یکپارچگی اراضی عباس آباد طبق چشم انداز مصوب و از طرفی تامین امنیت ساختمان (طبق نامه شماره ۹۵۲۹ / ۱ / ۲ / ۴ / ح / ش شورای‌عالی امنیت‌ملی بر قرارگیری این بنا در رده حفاظتی حساس) ضروری است پیشنهادات مربوط به بندهای ۱، ۳ و نحوه دیوارکشی ظرف مدت یک ماه توسط بانک‌مرکزی با استفاده از مشاور ذی‌صلاح متخصص طراحی و پدافند غیرعامل موردتایید دبیرخانه شورای‌عالی تهیه و به دبیرخانه ارایه شود.

    ۵. فعالیت‌های باغ موزه و موزه خزائن در چهارچوب طرح مصوب و تاکیدات مصوبه مورخ ۸۹.۱۰.۲۰ صرفا فرهنگی، هنری، خدمات پشتیبان فرهنگی، باغ موزه، فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی بوده و استقرار بخش‌های اداری بانک و عملکردهای اداری به جهت مغایرت با چشم‌انداز اراضی عباس‌آباد، ممنوع است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی