وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    با توجه به اینکه انتظار می رفت با انتخای حاجی به عنوان مدیرعامل موسسه مطبوعاتی همشهری ثبات و آرامش به بزرگترین کارتل مطبوعاتی کشور باز گردد، اما خبرها حکایت از استعفای مرتضی حاجی از بنیانگذاران اصلی این موسسه مطبوعاتی در دو روز گذشته دارد.

    حاجی استعفا داد، انتشار روزنامه همشهری محدود شد!به گزارش تیتر شهر: موسسه مطبوعاتی همشهری که به عنوان یکی ازبزرگترین موسسه های مطبوعاتی کشور در سه اخیر شناخته می شود، بعد از پایان دوره مدیریت شهری محمد باقر قالیباف، شهردار پانزدهم شهر تهران در سراشیبی مشکلات مالی قرار گرفت.

    هر چند شروع مشکلات این موسسه به اواخر دوره شهردار پانزدهم به دلیل کاهش مالی بازمی گردد، اما کارکنان و خبرنگاران شاغل در این روزنامه اعتقاد داشتند که در دوره اصلاحات اتفاقات تاثیر گذاری در موسسه همشهری روی خواهد داد.

    تصویب طرح تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری یکی از اقدامات امیدوار کننده ای بود که در زمان شهردار شانزدهم شهر تهران در شورای شهر مطرح و به اجرا درآمد.

    اعضای شورای شهر و البته کارکنان این موسسه مطبوعاتی بزرگ کشور بر این باور بودند که تخلفات مالی که در دوره گذشته در روزنامه همشهری ازسوی مدیران ارشد آن روی داده باعث تضعیف سیستم مالی آن شده است.

    با انتخاب مرتضی حاجی به عنوان مدیرعامل موسسه مطبوعاتی همشهری برخی بر این باور بودند که با آمدن وی با توجه به اینکه یکی از پایه گذاران این روزنامه است، دوباره همشهری به روزهای اوج و شوه خود باز می گردد.

    این در حالی بود که در دوره مدیریت کمتر از یک سال مرتضی حاجی در این روزنامه بسیاری از ضمائم این روزنامه تعطیل شد و در این اواخر نیزبه دلیل اختلاف نظری که بین سردبیران مجلات همشهری با مرتضی حاشی روی داد، تا تعیین تکلیف نهایی تمامی مجلات این موسسه مطبوعاتی تعطیل شد.

     

    حاجی استعفا داد، انتشار روزنامه همشهری محدود شد!

    تعدیل نیروهای قراردادی در روزنامه همشهریی یکی دیگر از پیامدهایی بود که در این دوره ازمدیریت موسسه مطبوعاتی همشهری روی داد که با اعتراضات زیادی از سوی خبرنگاران و کارکنان همشهری روبه رو شد.

    اما با توجه به تصویب قانون منع استفاده از بازنشستگان در سازمان های دولتی و عمومی که به تازگی تبصره های آن از سوی نمایندگان مجلس اصلاح شده است، باعث شد تا قبل از تایید آن از سویشورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت از یک سو و ازسوی دیگر تاکید محمد علی افشانی شهردار تهران مبنی بر پیشتاز بودن شهرداری تهران در اجرای قانون فوق؛ مرتضی حاجی مدیر 70 ساله بزرگترین کارتل مطبوعاتی کشور استعفا دهد.

    شنیده ها حکایت از آن دارد که مرتضی حاجی روز شنبه استعفای خود را به شهردار تهران داده است تا درسکوت خبری اولین مدیر بازنشسته ای باشد که قبل از اجرای قانون منع استفاده از بازنشستگان از مجموعه شهرداری تهران می رود.

    البته مرتضی حاجی در شرایطی از سمت خود در موسسه مطبوعاتی همشهری استعفا داد که طبق تصمیم گیری های انجام شده در هیات مدیره این روزنامه معین شده تا به دلیل مشکلات کمبود کاغذ، روزنامه همشهری به غیر از روز جمعه، دو روز دیگر از روزهای کاری هفته نیز منتشر نشود.

    این در حالی است که خبرنگاران همشهری بر این باورند که عدم انتشار این روزنامه در دور روز کاری لطمه زیادی را به این روزنامه وارد کرده و باعث کاهش مخاطبان خواهد شد.

    نکته قابل تامل این است که باید دید با توجه به بحران کمبود کاغذ در کشور، مدیر جدید این مجموعه چه روش جایگزینی را برای از دست ندادن مخاطبان خود استفاده می کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی