وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    داستان سرایی مدیران تازه کار شهرداری برای معرفی تهران/ دید و بازدید مدیران فرهنگی و اجتماعی دردی از تهران دوا نمی کند!
    مدیرعامل سازمان نوسازی اراضی عباس آباد و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در خانه شعر دیدار کردند. دیداری که بیشتر از آنکه منجر به همکاری مشترک به نفع شهروندان باشد، شبیه داستان سرایی مدیران تازه کاری بودکه تازه در حال شناسایی تهران هستند.

    به گزارش تیتر شهر: اخیرا مدیران شهرداری تهران زیاد به دیدار یکدیگر می روند. دیدارهایی که ماحصل آن معرفی سازمان خود و در نهایت فعالیت های آن در یک دهه اخیر بوده است. آخر و عاقبت این دید و بازدیدها نیز آرزوی همکاری و ارائه خدمات به تهرانی هاست.

    ولی الله شجاع پوریان به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تنها ماموریت مفیدی که در مجموعه این معاونت تاثیرگذار و شهرداری تهران داشت، تغییر مدیران قدیمی برای انجام پاکسازی اصلاحاتی بود. در این میان مدیرانی انتخاب شدند که نه شناخت کامل از مجموعه شهرداری دارند و نه تهران را به طور کامل می شناسند.

    بعد از استعفای مجمد علی نجفی و انتخاب سرپرست برای این مجموعه نیز به نظر می رسد که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دوباره به کُما رفته است تا شاید بعد از اتمام دعواهای پشت پرده اصلاح طلبان و معرفی گزینه نهایی شهرداری تهران دوباره خودی نشان دهد.

    اما در این میان دید و بازدید مدیرعامل سازمان نوسازی اراضی عباس آباد با رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قابل توجه است. در واقع این دیدار که به مانند دیدار آشنایی قبل از یک امر خیر بوده، در خانه شعر تهران بازدید کردند و خبر این بازدید نیز برای تمامی رسانه ها ارسال شد.

    در جریان این بازدید تنها کاری که سید محمد حجازی انجام داده، معرفی تاریخچه اراضی عباس آباد بوده است.به عنوان مثال به رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران توضیح داده که تاکنون نیز اراضی عباس آباد با نگاهی ملی و بین المللی سعی کرده است که جایگاه خود را در بین شهروندان و بازدیدکنندگان پیدا کند، به طوری که بزرگترین پرچم خاورمیانه در این منطقه اهتزار پیدا کرده است.

    و اینکه ابنیه و مجموعه های عباس آباد بالای 40 درصد اشغال را دارد، این در حالی است که این منطقه در پهنه غربی تنها بالای 8 درصد اجازه اشغال دارد. در نهایت نیز از سعید اوحدی خواسته که بیشتر به خانه شعر ارضی عباس آباد تشریف بیاورند تا شاید باب همکاری های فرهنگی و ادبی بین سازمانی در این مجموعه باز شود.

    از آن سو نیز رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران  در رسای تاثیر شعر در فرهنگ و هنری و سینما جملات پر معنایی را عنوان کرده و باتوجه به شعار امسال مقام معظم رهبری که «حمایت از کالای ایرانی» بوده، در این باره شعر طنز می تواند بسیار کمک کننده باشد و امیدوارم امسال در شهرداری تهران در حوزه شعر در دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول عظیمی باشیم.
    داستان سرایی مدیران تازه کار شهرداری برای معرفی تهران/ دید و بازدید مدیران فرهنگی و اجتماعی دردی از تهران دوا نمی کند!

    به نظر می رسد که یا این دو مدیرعامل دو مجموعه فرهنگی و هنری اشتباهی با یکدیگر آشنا شده اند، یا به هیچ عنوان از ارتباطات فرهنگی و هنری ای که سازمان هایشان می تواند با هم داشته باشند؛ آگاه نیستند،یا به طور کامل تهران را نمی شناسند و در نهایت نیز محل ملاقات را بد انتخاب کرده اند.

    عدم ربط فکری و مدیریتی بین جملاتی که بین دو مدیرعامل سازمان های فرهنگی و هنری رد و بدل شده نشان می دهد که حداقل مجموعه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، توسعه گردشگری، توسعه فضاهای تفریحی و ... برنامه مشخصی ندارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی