وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    در طراحی داخلی مجتمع "گلنان پوراتوس"، کاربری‌های مختلف فضایی از طریق یک هندسه عالی، مانند حجمی سازمان‌یافته ساخته‌ شده‌اند.

     طراحی داخلی مدرن مجتمع "گلنان پوراتوس" در تهران به‌عنوان یک مرکز نوآور درزمینهٔ محصولات نانوایی، قنادی و شکلات‌سازی، توسط گروه معمای ایوان انجام‌شده است.

    این پروژه، ترکیبی از چند فضای عملکردی همچون فضای اداری، مرکز نمایش محصولات، کلاس‌های آموزش، سالن‌های چندمنظوره، آمفی‌تئاتر و انبارهای موقت است.

    در طراحی داخلی مجتمع گلنان پوراتوس، کاربری‌های مختلف فضایی از طریق یک هندسه عالی، مانند حجمی سازمان‌یافته ساخته‌شده‌اند و با استفاده از یک پوسته واحد در جداره، در میان اجزا داخلی وحدت ایجاد کرده‌اند.

    شکل و مبنای کلی در طراحی داخلی این مجتمع، یک مکعب تک‌رنگ و درون‌گراست که به‌منظور تابش نور در بعضی نقاط و تأکید و حفظ بر یکپارچگی دارای روزنه‌هایی است که بر روی زمین گسترش‌ یافته‌اند. البته این روزنه‌ها، به‌عنوان عنصر مکمل در طراحی ساختمان و ورودی استفاده‌شده است.

    در داخل مکعب، کاربری‌های مختلف فضایی در اطراف آتریوم مرکزی با همپوشانی و بدون مرز مشخص، طراحی شده است. همچنین به دلیل شفاف بودن بودن فضاهای داخلی، حرکت و رفت‌وآمدهای مداوم کاربران، کارکنان و مشتریان در مسیرهای افقی و عمودی ساختمان قابل‌مشاهده است.

    در طراحی داخلی این ساختمان، باوجود استفاده از متریال‌های مختلف در پلانی باز، نوعی هماهنگی و هارمونی در میان فضاهای مختلف ایجادشده است.

    منبع: Archdepart

     

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی