وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    یکی از مقاصد گردشگری در کشور ترکیه، که بازدید از آن در صدر فهرست گشت و گذار گردشگران قرار دارد و به عنوان جواهر تاریخی کشور ترکیه مطرح می شود، کاپادوکیا نام دارد. کاپادوکیا را می توان قلب جاذبه های گردشگری کشور ترکیه معرفی کرد. این شهر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازی که دارد و هم چنین مکان های تاریخی خاص خود بی رقیب می باشد.

    گردشگرانی که به کاپادوکیا سفر می کنند، این فرصت و امتیاز را دارند که در یک سفر ماجراجویانه ضمن بهره مندی از منابع طبیعی و طبیعتی خیره کننده از مکان های تاریخی و هم چنین خلاقیت های ساخته بشر بازدید به عمل آورند و سفری بی مانند با خاطرات خوش را رقم بزنند. موزه ها، بناهای تاریخی، چشم انداز های طبیعی بکر و دست نخورده و مراکز خرید شهر کاپادوکیا که تنها بخشی از هزار شگفتی این منطقه است، هر بیننده ای را سر ذوق خواهد آورد.

    اگر شما نیز مشتاق  شناخت مناطق تفریحی و دیدنی شهر کاپادوکیا می باشید، ما را همراهی کنید. این مقاله درباره سفر به کاپادوکیا، جاهای دیدنی کاپادوکیا و دیدنی های کاپادوکیا است.

     کاپادوکیا

    شهر زیر زمینی درینکویو"Derinkuyu Underground City"

    در قرن های گذشته برای در امان ماندن از حمله دشمنان، مردم این منطقه بر آن شدند که شهری زیر زمینی بنا کنند تا در زمان جنگ ها بدان پناه برند و خانواده خود را از کشتار نجات دهند. این شهر زیر زمینی که داری 18 طبقه است که در دل سنگ های زیر زمینی حفاری شده است و مأمن خوبی می باشد تا بیش از 200 هزار نفر را جان پناه شود. در سال های اخیر بازدید از این مجموعه برای عموم آزاد گشته است.این در حالی است که تا پیش از آن تنها افراد و گروه های خاص با کارت ورود مخصوص امکان بازدید از شهر زیر زمینی درینکویو را داشتند.

    در دل شهر زیر زمینی نام برده شده کلیساها، درمانگاه ها، اتاق های ملاقات و سالن های اجتماع به چشم می خورد. هم چنین فضاهایی تعبیه شده است که چهارپایان و دام و طیور را در دل خود جای دهند. شگفتی ساخت درینکویو به حدی است که مورخان تا سال ها محو عجایب معماری آن بوده اند. شهری که تمدنی کهن را حفظ کرده و میزان درایت پیشینیان را در سختی های جنگ نمایان می سازد. این متن درباره سفر به کاپادوکیا، جاهای دیدنی کاپادوکیا و دیدنی های کاپادوکیا است.شهر زیر زمینی درینکویو

    بالون های پروانه ای "Butterfly Balloons"

    شاید نام بالون های پروانه ای به گوش شما نیز خورده باشد. بالون های هوای گرمی که شهرت جهانی دارند و در منطقه کاپادوکیا مستقر می باشند. چندین و چند شرکت بزرگ گردشگری و تفریحی با سرمایه گذاری در این منطقه و استخدام افراد زبده در کار هدایت بالون های گردشگری امکان سفر با بالون را برای علاقه مندان فراهم نموده اند. سفری که فرصت ثبت خاطرات ناب و بی نظیر را به گردشگران می دهد. بالون های پروانه ای با گذر از فراز کوه ها و دره های ناحیه کاپادوکیا چشم انداز های بی نظیری را از پس نگاه مسافران خود عبور می دهند.

    تصاویری که به جرأت می توان گفت رویایی ترین تصاویر گردشگری در زمان حضور در ترکیه خواهد بود به خصوص اگر در طلوع آفتاب و یا غروب آفتاب در میان آسمان گردش کنند. اگر شما نیز به دنبال چشیدن تجربه های جدید و هیجان انگیز هستید و یا اهل عکاسی از مناظر بی نظیر طبیعی می باشید سفر با بالون های پروانه ای را به هیچ عنوان از دست ندهید.

    بالون های پروانه ای

    پارک ملی گورمه "Goreme National Park"

    چنانچه در سفر به کشور ترکیه کاپادوکیا را به عنوان مقصد گردشگری خود برگزیده اید، بازدید از پارک ملی گورمه را از دست ندهید. پارکی که تاریخ مصور ترکیه نامید می شود و  مجموعه ای از غارها، کلیساهای قدیمی و بناهای تاریخی را در دل خود جای داده است. جاذبه های تاریخی و طبیعی گورمه چنان پر شمار و بی نظیر است که همراه داشتن کتابچه راهنما را ضروری می سازد زیرا که ممکن است به دلیل عدم شناخت و یا نبود راهنمایی کاربلد، بازدید از برخی آثار تاریخی را از دست بدهید.

    پارک ملی گورمه

    صومعه سرای سلیمه "Selime Monastery"

    در میان رشته ای از کوه های آتش فشانی صومعه سرایی قد علم کرده است که گنجینه ای از آثار باستانی- مذهبی می باشد. صومعه سرای سلیمه که با هدف دور ماندن از دسترس افراد ناپاک و حفاظت بیشتر در دل کوه ها بنا گشته است سالیان سال محل عبادت افراد منطقه کاپادوکیای ترکیه بوده است و درون آن هنوز هم آثار مرتبط با آن دوران به جای مانده است.

    نقاشی های  باستانی، دست کند های مذهبی صومعه سلیمه و جایگاه عبادتی که از آن روزگاران به یادگار مانده است سندی است بر این حقیقت که مردم ناحیه کاپادوکیا از عقاید مذهبی بالایی برخوردار بوده اند. دیدن این فضای تاریخی و روحانی امکان سفر در زمان را برای بازدید کنندگان فراهم می آورد. صومعه سرای سلیمه

    دودکش های جن و پری "Fairy Chimneys"

    وقتی که باد و باران باید دیگر دست به کار می شوند و اثری چشم نواز و بی نظیر را به وجود می آورند. این جمله حکایت دودکش های جن و پری کشور ترکیه است که بر اثر فرسایش صخره ها به وسیله باد و باران پدید آمده اند. این مناظر طبیعی و باور نکردنی اگر چه ساخته دست انسان نیست اما بشر برای جذابیت بخشیدن به این اثر طبیعی دست به افسانه سرایی درباره اش زده است که می توان این حکایت را از مردم محلی و یا راهنماهای تور بشنوید. افسانه هایی که هر چند واقعی نیستند اما می توانند ذهن شما را به پرواز درآورند و هم سو با نقش و نگار صخره ها شما را با خود همراه سازد.

    دودکش های جن و پری

    خانه های غاری شکل "Cappadocia Cave Dwellings"

    گفته می شود که هلمزدیپ "Helms deep" در فیلم ارباب حلقه ها برگرفته از خانه های موجود در این منطقه است. خانه هایی غار مانند که حاصل کنده کاری دستی مردم این سرزمین می باشد. خانه هایی که بعضاً سالم و دست نخوردهاند و تمام بازدید کنندگان را شیفته خود می سازند و نشان دهنده تمدن حاکم بر منطقه می باشد. در میان این سازه ها می توان بناهایی نظیر کلیسا، موزه های نقاشی شده و منزل مسکونی را نظاره کرد. در کشور ایران در منطقه کندوان مشابه این منازل یافت می شود هر چند که وسعت و گستردگی آن محدود تر از کاپادوکیا می باشد. اگر شما نیز در زمره علاقه مندان به معماری های خاص و اصیل هستید بازدید از خانه های غاری شکل را از دست ندهید.

    خانه های غاری شکل

    دره رز "Rose Valley"

    در میان سنگ ها منطقه کاپادوکیا ترکیه، دره ای وسیع از گل های رز گسترده شده است. دره ای چشم نواز و خیره کننده که علاوه بر زیبایی های بصری، هوش گردشگران را نیز به دلیل رایحه مطبوعی که فضا را آکنده کرده است جلا می دهد. دره رز به دلیل آب و هوای مطبوعی که دارد، همه ساله میزبان گردشگران متعددی می باشد که برای فرار از آلودگی ها و هوای نامناسب به این ناحیه پناه می آورند. در کنار همه زیبایی هایی که در میان دره رز می باشد می توانید کافه ای کوچک را بیابید که با بهره گیری از نور و انرژی خورشیدی، محیطی را فراهم ساخته است تا خستگی مسافران را مرتفع سازد و امکان تجدید قوا را برای آنان فراهم آورد.

    دره ی رز

    مراکز خرید سوغاتی "Gift shops"

    کشور ترکیه به عنوان یکی از مطرح ترین مراکز تجاری و گردشگری جهان است. سالیانه اجناس و کالا های متعددی از این کشور به سراسر جهان ارسال می گردد. شهر کاپادوکیا نیز از  قاعده کلی حاکم بر کشور ترکیه مستثنی نمی باشد. مراکز فروشگاهی مختلفی وجود دارد که فرصت خرید سوغات را به گردشگران می دهد. محصولاتی هم چون عطر، طلا، کارت پستال، جواهرات سنگی(جواهراتی که از سنگ های قیمیتی تهیه شده اند) صنایع چوبی و دستی و سنگ چشم و نظر تنها بخشی از کالاهایی هستند که می توان خریداری کرد و به عنوان هدیه به عزیزان پیشکش نمود. این هدایا ضمن این که بستگان را خوشحال می سازد، می تواند یادبودی ارزشمند باشد که حال و هوای سفر را انتقال می دهد.

    مراکز خرید سوغاتی

    قلعه یوچی سار "Uchisar Castle"

    اگر می خواهید تمام شهر کاپادوکیا را در آن واحد و یک جا از نظر بگذرانید، به قلعه یوچی سار سفر کنید. با عزیمت به قلعه یاد شده ضمن بهره مندی از مناظر طبیعی و چشم نواز حوالی این اثر از پیشینه این منطقه از ترکیه نیز مطلع شوید. شاید دسترسی به قلعه کمی سخت باشد و به دلیل شیبی که دارد نتوان با وسیله نقلیه سفر نمود اما تماشای جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور ترکیه و شهر کاپادوکیا چنان وسوسه انگیز می باشد که سختی پیاده روی نیز شیرین و هیجان انگیز می باشد. لازم به ذکر است که به دلیل جغرافیای خاص حاکم بر منطقه و بکر بودن طبیعت گسترده شده در دامنه یوچی سار سالانه بالغ بر 10000 نفر از این بنای تاریخی بازدید به عمل می آورند.

    قلعه یوچی سار

    پاسابگ "Pasabag"

    آخرین منطقه گردشگری که قصد داریم به شما خواننده گرامی معرفی کنیم، پاسابگ است. این منطقه که تلفیقی از تاریخ و طبیعت کشور ترکیه می باشد در لیست مناطقی قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. هر چند شاید گشت و گذار در پاسابگ وقت زیادی از شما نگیرد اما همین بازدید کوتاه نیز بسیار جذاب و منحصر به خود خواهد بود. بر خلاف سایر نقاط گردشگری در کشور ترکیه بهتر است در پاسابگ کفش راحتی و یا دمپایی به پا داشته باشید تا بتوانید سیر و سیاحتی راحت را تجربه نمایید.

    پاسابگ

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی