وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه احداث جاده دوم تهران-قم در کنار جاده قدیم موجود، گفت: در کنار جاده قدیم موجود، جاده دیگری با دو گروه ساخته می‌شود که بعد از تکمیل، یکی از این جاده‌ها برای کانون رفت و دیگری برای کانون بازگشت درنظر گرفته می‌شود.

    قطعی بود امروز اصحاب رسانه بازدیدی از کانون بتونی دوم جاده قدیم تهران ـ. شهر قم که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در حال ساخت هست، دارا باشند که به سبب بارش برف و باران و کولاک، این بازدید به روز دیگری موکول گردید.

    در حاشیه این برنامه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این اداره‌کل در جمع خبرنگاران به فعالیت‌های این اداره‌کل بابت اجرای پروژه‌های راه‌سازی و ساخت ساختمان‌های دولتی و مسکن مهر اشاره نمود.

    ‌‌محمد نادر محمدزاده گفت: در دهه فجر سال کنونی ۳۲ پروژه در حوزه راه‌های روستایی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تکمیل می‌شود؛ طول کلی این ۳۲ پروژه ۹۱ کیلومتر هست که ارزشمند ۸.۵

    وی اضافه کرد: در دهه فجر سال کنونی ۵۲ پروژه در حوزه‌های ساخت و توسعه راه‌ها، فنی و اجرایی و ساختمانی در این اداره‌کل بازنمایی می‌شود که ارزشمند ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا شده هست و حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی داشته هست.

    محمدزاده گفت: در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها ۳۶ پروژه راه‌سازی، اجرای آسفالت چیپ سیل در مدت سه ماه و جاده‌های روستایی ۶ شهرستان استان تهران ارزشمند ۸۴ میلیارد ریال دهه فجر سال کنونی بازنمایی می‌شود.

    اسلامی در پروژه مسکن مخصوص تهرانسر هست که جمعاً ۱۹۱۷ میلیارد ریال ارزش داشته هست.

    وصل شدن ریلی شهر‌های جدید به پایتخت/قطار‌های حومه‌ای توسعه می‌یابد

    محمدزاده گفت: بابت جابه جایی مسافران از حومه تهران به تهران، شبکه قطار‌های حومه‌ای در اطراف تهران و چندین خط مترو داریم.

    وی دنبال کرد: همه روزه بیشتر از ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد تهران می‌شود و همین تعداد خودرو نیز از تهران خارج می‌شود که این رقم به سرعت در حال افزایش هست و اگر بخواهیم ترافیک، آلودگی هوا و استفاده سوخت را کاهش دهیم، باید این ترافیک خودرو‌ها به سمت ریل سوق یابد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به جمعیت بالای شهرستان‌های اطراف تهران اشاره نمود و گفت: بعضی از شهرستان‌های اطراف تهران بیشتر از ۵ استان جمعیت دارند، اما به عنوان مثال یک بیمارستان ندارند، ما اگر نتوانیم در این شهرستان‌ها شغل مستقیم ایجاد کنیم، اما می‌توانیم خدمات را به آنجا ببریم.

    وی با اهتمام بر اینکه لزوم دارد سفر‌های حومه‌ای ریل‌پایه باشد، گفت: وزارت راه و شهرسازی از چند سال پیش مبحث قطار‌های حومه‌ای را در دستورکار قرار داد تا شهر‌های اقماری و جدید از طریق ریل به تهران متصل گردند و این در قالب مجموعه شهری تهران هست که بعضی از استان‌های اطراف را نیز دربرمی‌گیرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر وصل شدن سه خط جدید ریلی حومه‌ای به شهر‌های جدید در حال انجام هست که این شهر‌ها دربردارنده هشتگرد، پردیس و پرند هست.

    شهرداری به دستاویز طلب، ادامه خط ریلی را از فرودگاه امام به پرند نمی‌سازد‌

    محمدزاده در مورد خط ریلی پرند گفت: مجری این خط شهرداری تهران هست که آن را تا فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته هست و مدعی هست، چون مطالبه دارد، ادامه مسیر را تا پرند نمی‌سازد، در این راستا جدیدا جلسه‌ای در استانداری برگزار کردیم و اعلام نمودیم وقتی شهرداری موافقتنامه دارد، نمی‌تواند بگوید که فلان مسیر را اجرا نمی‌کنم.

    راه‌اندازی اتوبوس‌های BRT حومه‌ای تهران-کرج و تهران-اسلامشهر

    وی اضافه کرد: در زمینه کاهش ترافیک جاده‌های ورودی به تهران در حال مطالعه هستیم تا در کنار تکمیل خطوط ریلی و قطار‌های حومه‌ای، خطوط حومه‌ای اتوبوس‌های بی‌آرتی را نیز راه‌اندازی کنیم، این امر باعث می‌شود که هم عرض مسیر ترافیک کاهش یابد و سرعت سیر بالا بردن یابد که نخستین گام بین تهران و کرج این امر انجام خواهد گردید البته ضروری هست که تعداد خطوط جاده‌ای به پنج یا ۶ خط افزایش یابد و در کنار آن نباید تسهیلات مجزایی برای خودرو‌های سواری فراهم گردد.


    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: بعد از تهران ـ. کرج، در حال مطالعه برای راه‌اندازی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی تهران ـ.

    اجرای کمربندی دماوند و پاکدشت

    محمدزاده از اجرای کمربندی اسلامشهر توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تهران گفت و اضافه کرد: طول این مسیر ۳۸ کیلومتر هست که ۲۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده هست و در بعضی قطعات، زیرسازی به انتهاء دست یافته هست.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: امید داریم این قطعه در سال مالی آینده تکمیل گردد تا ترافیک سنگین اسلامشهر، رباط کریم و واوان حذف گردد.

    محمدزاده اضافه کرد: پروژه دیگر، کمربندی دماوند هست؛ مسیر‌های دماوند و گیلاوند در ایام تعطیلات بسیار پرترافیک می‌شود که کوشش کردیم با احداث کمربندی دماوند، ترافیک از دماوند و گیلاوند خارج گردد؛ این کمربندی دو شهر ذکر شده را دور می‌زند و به جاده فیروزکوه وصل می‌شود و دارای دو خط رفت و دو خط بازگشت و ارزش ملی هست.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پیشرفت کمربندی دماوند را حدود ۵۰ درصد اعلام نمود و گفت:‌این پروژه حدود ۱۴ کیلومتر طول دارد و دارای تونل ۵۰۰ متری و پل ۴۰۰ متری هست و به جاده فیروزکوه متصل می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اجرای کمربندی پاکدشت را یکی دیگر از پروژه‌های این اداره‌کل عنوان نمود و گفت: یکی از گلوگاه‌های ورودی تهران در کانون امام رضا (ع)، منطقه پاکدشت بود که با احداث کمربندی ترافیک به این شهر وارد نمی‌شود و هم‌اکنون این مسیر در حال آسفالت هست، امید داریم مراجع مالی آن در بودجه ۹۷ تقویت گردد.

    جاده قدیم تهران-قم چهاربانده می‌شود

    وی علاوه بر این از احداث جاده دوم تهران ـ. شهر قم در کنار جاده قدیم موجود اطلاع داد و گفت: در کنار جاده قدیم موجود، جاده دیگری با دو گروه ساخته می‌شود که بعد از تکمیل، یکی از این جاده‌ها برای کانون رفت و دیگری برای کانون بازگشت درنظر گرفته می‌شود؛ یکی از محور‌های کلیدی رابطه ای بار‌های ترانزیتی و کامیون‌ها از جنوب کشور به تهران همین جاده قدیم تهران ـ. شهر قم هست (کامیون‌های اذن رفت و آمد در آزادراه تهران ـ.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دنبال کرد: برای ساخت این مسیر از زیرسازی بتونی و روسازی بتون غلطکی استفاده می‌کنیم که مصالح کمتری به کار می‌رود و به این ترتیب جاده قدیم تهران ـ.

    محمدزاده اضافه کرد: برای تکمیل این دو جاده دو قرارداد داریم و پیش‌بینی می‌کنیم در بخش استان تهران تا تابستان ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

    امکان‌سنجی احداث آزادراه آبیک-پردیس

    وی علاوه بر این به احداث آزادراه کمربندی جنوب تهران توسط قرارگاه خاتم اشاره نمود و گفت: این آزادراه چهار استان را دربرمی‌گیرد و از چرم‌شهر آغاز می‌شود و تا آبیک ادامه دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: قطعه چهارم این پروژه حداکثر اوایل تابستان ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد این مسیر باعث کاهش ترافیک در مسیر‌های غرب، جنوب غرب و شرق تهران می‌شود، ضمن آنکه به آزادراه شهر قم ـ. گرمسار نیز متصل می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران علاوه بر این گفته بود: در دهه فجر ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد پروژه مسکن به بهره‌برداری می‌رسد که دربردارنده ۴۲۰۰ واحد شهر‌های جدید پرند و پردیس، ۶ هزار و ۶۵۰ واحد در بافت فرسوده، ۳ هزار و ۲۰۰ در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر و مابقی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هست.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی