وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     محمدسعید ایزدی*: در راستای بزرگداشت فعالیت‏‌های داوطلبانه و انسان‏ دوستانه تشکل‏‌ها و سازمان‌‏های مردم نهاد روز ۲۲ مرداد را بعنوان روز ملی تشکل‏‌ها و مشارکت‏‌های اجتماعی پاس می‏‌داریم. این روز به همت دولت تدبیر و امید بعنوان روزی ملی در کشور نامگذاری شده است تا نشانی باشد از لزوم همراهی و همیاری تشکل‌‏های مردمی و دولت به منظور تحقق راستین معنای مشارکت ؛ مشارکتی که پیش‏شرط بهترسازی جوامع محلی و فضاهای شهری است.

    این نامگذاری فقط به بزرگداشت یک روز محدود نمی‏‌شود، حدود سه سال پیش سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌‏های فرسوده و ناکارآمد شهری(سندملی بازآفرینی شهری پایدار) باهدف جلب همکاری و مشارکت کلیه دستگاه‌های مرتبط درفرایندب ازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف مصوب شد.

    محمد سعید ایزدی

    این سند به منظور حفظ حقوق شهروندی، ارتقای کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری و اعمال حکمروایی محلی پیگیری شده است که این اهداف بدون حضور تمامی کنشگران این عرصه بخصوص تشکل‏‌ها و سازمان‏‌های مردم ‏نهاد مقدور نخواهد بود.

    از این رو شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، ظرفیت‏‌سازی و نهادسازی رابه عنوان یکی از ۹ گام کلیدی در تبیین، توسعه و اجرای سیاست بازآفرینی شهری مطرح و پیگیری می‏‌نماید که تقویت نقش سازمان‏‌های مردم نهاد (سمن‏‌ها) یکی از اصلی‏ ترین اقدامات در این زمینه است .

    همچنین پیرو سیاست‏‌های مسئولیت اجتماعی وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک نهاد حاکمیتی با آگاهی از اهمیت آثار و پیامدهای اقدامات خود در اجتماعات انسانی و محیط زیست، هر فعالیت داوطلبانه و مردمی در این زمینه ارج نهاده می‏‌شود.

    امید است از طریق تعامل سازنده میان دولت و تشکل‌های مردمی بتوان سبب ساز پیوند هر چه بیشتر دولت و ملت شد و  در این مسیر با تبیین راه حل‏‌هایی مدبرانه برای عبور از مسائل جامعه و افزایش زیستی بانشاط و مترقی در سرزمین عزیزمان ایران گام برداشت.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی