وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    پروژه شهری "رونگ" با زندگی مردم هرمز در تعامل است و مشارکت آن‌ها را پذیرفته است.

    سرویس معماری هنرآنلاین: پروژه "رونگ" از مجموعه "حضور در هرمز"؛ جزیره‌ای استراتژیک در خلیج‌فارس و نزدیکی تنگه هرمز است که به دلیل تنوع در نوع و رنگ خاک به بهشت زمین‌شناسی مشهور شده و در سال‌های اخیر موردتوجه گردشگران قرارگرفته است.

    خاک سرخ هرمز یکی از عناصر زیبا و کاربردی در شکل‌گیری جزیره هرمز است که در معماری بومی این منطقه نمود چشمگیری داشته است.

    «حضور در هرمز»  چشم‌اندازی کلی از یک مجموعه استراتژی و تاکتیک‌های توسعه یک برنامه جامع است که شامل مراکز اجتماعی، مراکز اطلاعات گردشگری، ایستگاه مسافران، ایستگاه دوچرخه، کافه و رستوران‌ها، مرکز بازیافت زباله، انواع مراکز اقامتی گردشگران و چندین فضای متفاوت عمومی شهری است.

    اولین قدم در برنامه "حضور در هرمز"، ایجاد یک مرکز فرهنگی به نام رونگ (Rong)  بوده که یک فضای شهری تعاملی است و به لحاظ ژئومورفولوژی هماهنگی کاملی با جزیره دارد. در ساخت و پیاده‌سازی این طرح از تکنولوژی تصفیه شن و ماسه به همراه ساختار بتنی فولادی استفاده‌شده است.

    معماری خاص رونگ با واقعیت زندگی مردم هرمز در تعامل است و مشارکت آن‌ها را پذیرفته است؛ بنایی پایدار و قابل بازیافت که به‌سرعت و با سهولت ساخته شده و می‌تواند به همان ترتیب دوباره سازی شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی