وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه ترافیک شب گذشته معادلات آلودگی هوای تهران را بر هم ریخت، اظهار کرد: افزایش ناگهانی آلودگی ناشی از ترافیک و بالا رفتن مصرف سوخت باعث افزایش شدید شاخص غلظت آلاینده‌ها در شب گذشته شد.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  حسین شهبازی با بیان اینکه زلزله شب گذشته محاسبات ما را در مورد کاهش غلظت آلاینده‌های تهران برهم زد، گفت: پیش‌بینی دیروز شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای امروز این بود که وضعیت هوا در محدوده هوای ناسالم برای همه گروه‌ها باقی بماند اما انتظار افزایش غلظت آلاینده‌ها را نداشتیم تا اینکه وقوع زلزله شب گذشته و ترافیک خودرویی ناشی از آن باعث شد نیمه شب گذشته شاهد افزایش محسوس غلظت آلاینده‌های مختلف اعم از ذرات معلق و منواکسید کربن باشیم.

    افزایش دو برابری مصرف سوخت در شب گذشته

    وی با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف سوخت اظهار کرد: بر اساس اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شب گذشته، تهرانی‌ها دوبرابر شرایط عادی بنزین مصرف کردند. توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران از زمان وقوع زلزله تا ساعت ۶ صبح امروز بالغ بر ۱۰ میلیون لیتر بوده که دو برابر میزان مصرف در روزهای عادی است. همین افزایش مصرف سوخت و ترافیک شب هنگام در تهران باعث شد تا شاخص کیفیت هوای تهران به 172 برسد که بیشترین شاخص ثبت شده چند روز اخیر تهران است.

    نیمه شب گذشته شاخص تهران به 187 هم رسید

    مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: حتی در نیمه شب گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران، طی چند ساعت به 187 رسید که بیشترین شاخص اندازه‌گیری شده در یک ماه اخیر است.

    شهبازی در مورد افزایش آلاینده‌ها در ساعات شب تصریح کرد: در طول شب آلاینده‌ها به دلیل سردی هوا نمی توانند خیلی جریان عمودی داشته باشند و بیشتر نزدیک به سطح زمین باقی می‌مانند، برای همین افزایش ناگهانی آلودگی به دلیل افزایش ترافیک و بالا رفتن مصرف سوخت باعث افزایش شدید شاخص غلظت آلاینده‌ها در شب گذشته شد.

    شبهازی گفت:  پیش‌بینی می‌شود که فردا (جمعه اول دی ماه) هوای ناسالم حداقل برای گروه‌های حساس را داشته باشیم و شرایط نشان می‌دهد اگر برای روز شنبه هم تعطیلی نداشته باشیم و وزش باد به حدی نباشد که بتواند آلودگی جو را تخلیه کند تا حدی بر مقدار غلظت ذرات معلق افزوده شده و حداقل شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم باشد. در این شرایط قطعا شاخص بالای 100 خواهیم داشت.

    تهرانی‌ها در ۱۲ ساعت گذشته برابر با ۲۴ ساعت بنزین مصرف کردند

     سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که مردم تهران از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۱۲ ظهر امروز برابر با ۲۴ ساعت بنزین مصرف کرده‌اند، در مورد میزان مصرف بنزین، گفت: طی ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۱۲ ظهر امروز حدود ۱۵میلیون لیتر توسط مردم تهران بنزین مصرف شده است.

    زیبا اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زمین لرزه شب گذشته استان‌های تهران و البرز، با تاکید بر این‌که سوخت رسانی در استان‌های زلزله زده هیچ مشکلی ندارد، افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین در تهران در شرایط عادی ۱۵ میلیون لیتر است، اما تهرانی‌ها طی ۱۲ ساعت برابر با یک روز کامل بنزین مصرف کرده‌اند.

    وی در مورد میزان مصرف بنزین در استان البرز نیز توضیح داد: ساکنان استان البرز طی ۱۲ ساعت بیش از سه میلیون لیتر بنزین مصرف کرده‌اند.

    اسماعیلی در مورد مناطقی که بیشترین میزان مصرف بنزین را داشته‌اند، گفت: شهرهای حومه تهران مانند رباط کریم و اسلامشهر و همچنین مناطق شمال غربی تهران بیشترین میزان مصرف بنزین را داشته‌اند. مصرف بنزین در رباط کریم و اسلامشهر سه میلیون لیتر و در شمال شرق تهران شش میلیون لیتر بوده است.

    سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پایان تاکید کرد: ذخایر بنزین در انبارهای سوخت به حد کافی موجود است و در تامین سوخت‌رسانی هیچ مشکلی وجود ندارد.

    آخرین آمار مصدومان زلزله تهران

    خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان زلزله 5.2 ریشتری شب گذشته را اعلام کرد.

     مجتبی خالدی درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله 5.2 ریشتری تهران، گفت: شش استان تهران، البرز، مرکزی، قزوین قم و گیلان از این زلزله متاثر شده‌اند. همچنین بعد از این زلزله تاکنون 117 مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشته‌ایم که از این تعداد 48 نفر بستری شدند و 67 نفر هم ترخیص شده‌اند.

    وی با بیان اینکه این زلزله دو نفر فوتی به دنبال داشته که یکی از آنها خانم 70 ساله‌ای است که به دلیل حمله قلبی فوت شده است و دیگری دختری 10 ساله بوده که به دلیل استرس بالا فوت شده است، ادامه داد: اقداماتی برای ارائه خدمات درمانی مورد نیاز انجام شده است. در این راستا آمبولانس، اتوبوس‌آموبولانس و موتورلانس در مناطق زلزله‌زده تهران، البرز و مرکزی اعزام و مستقر شدند و تیم‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی معین هم جهت اعزام به مناطق زلزله‌زده استان‌های تهران و البرز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

    بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اوژانس کشور، خالدی ادامه داد: در عین حال فعال کردن مراکز EOC دانشگاه‌های علوم پزشکی درگیر، تخلیه بخش اورژانس درمانی در رینگ اول مناطق زلزله‌زده تهران و البرز، آماده‌ باش کلیه مراکز درمانی در رینگ‌های دوم و سوم جهت پذیرش مصدومین احتمالی این حادثه از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

    بناهای تاریخی تهران آسیب ندیدند

    خبرگزاری ایسنا: مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد: هیچ کدام از بناهای تاریخی استان تهران در زلزله شب گذشته چهارشنبه ۲۹ آذر آسیب ندیده‌اند.

    رجبعلی خسروآبادی تاکید کرد:  براساس بررسی‌های نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی تهران، هیچ کدام از بناهای قرار گرفته در محدوده استان تهران، آسیب ندیده‌اند و هیچ اعلامی نیز مبنی بر آسیب نداریم.

    او با این وجود اظهار کرد: امروز پنج شنبه ۳۰ آذر پلمپ موزه‌های زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران باز نمی‌شود و فضاهای موزه‌ای شامل موزه فرش، رضاعباسی، آبگینه و سفالینه، نقاشی پشت شیشه و هنرهای معاصر تعطیل خواهند بود.

    به گفته‌ی وی، فضاهای باز این موزه‌های تهران به روی مردم باز است تا در صورت نیاز مردم بتوانند در این فضاها مستقر شوند.

    چهار موزه‌های مرکزی تهران باز هستند

    این در حالی است که محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: بعد از انجام بررسی‌های خورد نیاز در مور سلامت آثار تاریخی داخل موزه‌های ملی ایران، سعدآباد، نیاوران و کاخ گلستان این موزه‌ها برای ورود گردشگران فعال هستند.

    به گفته‌ی وی و براساس دستور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فضاهای باز بناهای تاریخی و موزه‌ها در صورت تکرار شرایط اضطراری در تهران به روی مردم باز است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی