وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از اجباری شدن نورپردازی ساختمانهای بالای ده طبقه شهر تبریز، خبر داد.

    به گزارش آناج ، محمد عزتی با اعلام این خبر  گفت: از این پس صدور پایانکار ساختمان‌های بالای 10طبقه منوط به اجرای صحیح نورپردازی است.

    وی ادامه داد:  مالکین و سازندگان ساختمان‌های بالای 10طبقه، ساختمان‌های عمومی و دولتی لازم است بارعایت هماهنگی رنگ نور و هم‌ترازی ارتفاعی منابع نور با ابنیه همجوار، تعیین مکان نصب عناصر نورپردازی در نقشه ساختمان، تعبیه روشنایی در ورودی ساختمان و ممنوعیت به کارگیری نورهای خیره‌کننده و رنگ‌های تند نسبت به نورپردازی بنای احداثی اقدام کنند.

    لازم به ذکر است این موضوع بر اساس دستورالعمل طراحی، کنترل و اجرای نماهای شهری تبریز در کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب و به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شده است.

    بر اساس این دستورالعمل کلیه مالکین ساختمان‌های مشمول (از جمله دانشگاه‌ها، ادارات دولتی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، مجتمع‌های پزشکی، مجتمع‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و هتل‌ها) نیزملزم به نورپردازی بناهای احداثی خواهند بود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۸

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی