وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    هر شهر و کلانشهری برای حل بحران آلودگی هوا نیاز به نسخه خاص خود دارد و به هیچ وجه نمی‌توانیم نسخه تهران را برای بقیه شهرها بپیچیم یا نسخه بقیه شهرها را برای تهران استفاده کنیم بلکه بایستی برای هر یک از کلانشهرها متناسب با شرایط و اولویت‌های آن در زمینه کاهش آلودگی هوا برنامه‌ریزی و عمل کنیم.
     
     
    سهم  80 درصدی منابع متحرک در آلودگی هوای تهران
    به گزارش تیترشهر: رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده سهم منابع متحرک در آلودگی هوای تهران ۸۰ درصد مشخص شده است، گفت: سهم منابع ثابت و متحرک در آلایندگی شهرها متفاوت است.
     
    علی اصغر رجبی ضمن اعلام مطلب فوق توضیح داد: منابع متحرک شامل خودروهای شخصی، ناوگان عمومی حمل ونقل، هواپیماها و قطارها است و بخش خانگی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، معادن شن و ماسه و کارخانجات منابع ثابت آلودگی را تشکیل می‌دهند.
     
    وی با بیان اینکه سهم منابع آلاینده متحرک و ثابت در شهرهای مختلف کشور متفاوت است،گفت: برای مثال در شهر تهران سهم منابع متحرک بیش از منابع ثابت است که مطالعات صورت گرفته در زمینه تعیین سهم منابع آلاینده تهران این موضوع را اثبات می‌کند.  چند سال پیش مطالعه‌ای از سوی ژاپنی‌ها صورت گرفت که بر اساس آن سهم منابع متحرک به ثابت  ۷۰ به ۳۰ بود. مطالعه جدیدی نیز انجام شده که بر اساس آن سهم منابع متحرک در آلودگی هوای تهران ۸۰ درصد مشخص شده است.
     
    رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم در سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این فرمول لزوما برای سایر کلانشهرها صدق نمی‌کند، گفت: برای مثال در اراک به دلیل استقرار تعداد زیادی کارخانه، سهم منابع ثابت بیش از منابع متحرک است یا در اصفهان به دلیل استقرار معادن شن، ماسه و گچ سهم منابع ثابت با سهم منابع متحرک رقابت می‌کند. در اهواز نیز سهم منابع ثابت بیشتراز سهم منابع متحرک است بنابراین سهم منابع ثابت و متحرک در آلایندگی شهرها متفاوت است.
     
    رجبی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که هر شهر و کلانشهری برای حل بحران آلودگی هوا نیاز به نسخه خاص خود دارد و به هیچ وجه نمی‌توانیم نسخه تهران را برای بقیه شهرها بپیچیم یا نسخه بقیه شهرها را برای تهران استفاده کنیم بلکه بایستی برای هر یک از کلانشهرها متناسب با شرایط و اولویت‌های آن در زمینه کاهش آلودگی هوا برنامه‌ریزی و عمل کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی