وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مهدویان

    مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهارکرد: پروژه شهرسازی الکترونیک با هدف شفاف سازی، روان سازی و تسهیل در امور و قانون مداری در ارائه خدمات به شهروندان اجرا شده است.

    وحید مهدویان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: راه اندازی سیستم مکانیزه شهرسازی از سال ۹۵ در منطقه ۱۳ آغاز شد و در حال حاضر این سیستم در کلیه شهرداریهای مناطق بومی سازی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی این سیستم، در فاز اول خدمات را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده ایم.

    مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در سیستم شهرسازی الکترونیک کلیه شهروندان می توانند به اطلاعات شهری، طرح های تفصیلی، جامع، مبالغ پروانه ساختمانی و سایر اطلاعات که جنبه عمومی دارد دسترسی داشته باشند.

    وی گفت: پروژه شهرسازی الکترونیک با هدف شفاف سازی، روان سازی و تسهیل در امور و قانون مداری در ارائه خدمات به شهروندان به اجرا درآمد.

    مهدویان با اشاره به اقدامات زیرساختی که برای تهیه این پروژه انجام شده است، افزود: این کار به همت همه حوزه های شهرداری مانند بخش درآمد، شهرسازی و غیره ساخته شده که اکنون یکپارچگی در اطلاعات شهرداری به وجود آمده است.

    وی اضافه کرد: در این سیستم کلیه قیمت های مناطق شهری به فایل های کامپیوتری تبدیل و وارد این سیستم جامع شده است.

    مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهارکرد: همچنین نقشه های قدیم شهر، کلیه اطلاعات مهندسی شهری و نقشه های هوایی، فرمول های شهرسازی، پروانه های تک برگی، دیتاهای شهرسازی از گذشته تا به امروز در این سیستم بازیابی و بارگذاری شده است.

    وی ادامه داد: در این سیستم کلیه اوراق دستی و پرونده های شهرداری در اختیار مالکان و شهرداری است و در کنار این مهم ۱۶۵ هزار نفر- ساعت آموزش داده شده است تا از این سیستم استفاده کنند،  همچنین ۱۵ سِرور توسط سازمان فاوا، برای این سیستم در نظر گرفته شده است.

    مهدویان اضافه کرد: ۳ هزار و ۷۴۹ نفر- ساعت برای ساخت این سیستم جلسات کارشناسی انجام داده اند و ۵ هزار و ۲۳۶ کیلومتر از معابر شهری در این سیستم ها بارگذاری شده است.

    وی با بیان اینکه ۳ میلیون تصویر با کیفیت مناسب از طریق این سیستم در دسترس مردم است،  اضافه کرد: همچنین مصوباتی که در مورد طرح تفصیلی بوده در این سیستم بارگذاری شده است.

    مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به سیستم برون سپاری گفت: این سیستم در اردیبهشت ۹۴ با یک خدمت شروع به کار کرد و تا پایان سال ۹۵ بدون اینکه برای شهرداری هزینه ای داشته باشد با استفاده از توان بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان این کار اجرایی شد.

    وی تصریح کرد: تاکنون دفاتر پیشخوان دولت به بیش از ۱۰۸ هزار استعلام مردم پاسخ داده اند و ۶۷ دفتر در حال حاضر فعال هستند، ۹ هزار و ۴۲۸ نفر ساعات آموزش دیده اند و ۱۲۴ هزار نفر نیروی کارشناس با مدرک لیسانس در این دفاتر مشغول به کارند و ۱۶۰ نفر به صورت نیروی آماده برای توسعه دفاتر داریم.

    مهدویان گفت: گام بعدی جمع سپاری است یعنی شهروندان در منزل خود قادر به انجام امور پرونده خود خواهند بود، ضمن اینکه از دو هفته آینده کلاس های رایگان به صورت حضوری و مجازی جهت آشنایی با سیستم شهرسازی الکترونیک برپا می شود تا مردم بیشتر با این نرم افزار آشنا و از قابلیت های متعدد آن به راحتی استفاده کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی