مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهارکرد: پروژه شهرسازی الکترونیک با هدف شفاف سازی، روان سازی و تسهیل در امور و قانون مداری در ارائه خدمات به شهروندان اجرا شده است.
وحید مهدویان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: راه اندازی سیستم مکانیزه شهرسازی از سال ۹۵ در منطقه ۱۳ آغاز شد و در حال حاضر این سیستم در کلیه شهرداریهای مناطق بومی سازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی این سیستم، در فاز اول خدمات را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده ایم.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در سیستم شهرسازی الکترونیک کلیه شهروندان می توانند به اطلاعات شهری، طرح های تفصیلی، جامع، مبالغ پروانه ساختمانی و سایر اطلاعات که جنبه عمومی دارد دسترسی داشته باشند.
وی گفت: پروژه شهرسازی الکترونیک با هدف شفاف سازی، روان سازی و تسهیل در امور و قانون مداری در ارائه خدمات به شهروندان به اجرا درآمد.
مهدویان با اشاره به اقدامات زیرساختی که برای تهیه این پروژه انجام شده است، افزود: این کار به همت همه حوزه های شهرداری مانند بخش درآمد، شهرسازی و غیره ساخته شده که اکنون یکپارچگی در اطلاعات شهرداری به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: در این سیستم کلیه قیمت های مناطق شهری به فایل های کامپیوتری تبدیل و وارد این سیستم جامع شده است.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهارکرد: همچنین نقشه های قدیم شهر، کلیه اطلاعات مهندسی شهری و نقشه های هوایی، فرمول های شهرسازی، پروانه های تک برگی، دیتاهای شهرسازی از گذشته تا به امروز در این سیستم بازیابی و بارگذاری شده است.
وی ادامه داد: در این سیستم کلیه اوراق دستی و پرونده های شهرداری در اختیار مالکان و شهرداری است و در کنار این مهم ۱۶۵ هزار نفر- ساعت آموزش داده شده است تا از این سیستم استفاده کنند، همچنین ۱۵ سِرور توسط سازمان فاوا، برای این سیستم در نظر گرفته شده است.
مهدویان اضافه کرد: ۳ هزار و ۷۴۹ نفر- ساعت برای ساخت این سیستم جلسات کارشناسی انجام داده اند و ۵ هزار و ۲۳۶ کیلومتر از معابر شهری در این سیستم ها بارگذاری شده است.
وی با بیان اینکه ۳ میلیون تصویر با کیفیت مناسب از طریق این سیستم در دسترس مردم است، اضافه کرد: همچنین مصوباتی که در مورد طرح تفصیلی بوده در این سیستم بارگذاری شده است.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به سیستم برون سپاری گفت: این سیستم در اردیبهشت ۹۴ با یک خدمت شروع به کار کرد و تا پایان سال ۹۵ بدون اینکه برای شهرداری هزینه ای داشته باشد با استفاده از توان بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان این کار اجرایی شد.
وی تصریح کرد: تاکنون دفاتر پیشخوان دولت به بیش از ۱۰۸ هزار استعلام مردم پاسخ داده اند و ۶۷ دفتر در حال حاضر فعال هستند، ۹ هزار و ۴۲۸ نفر ساعات آموزش دیده اند و ۱۲۴ هزار نفر نیروی کارشناس با مدرک لیسانس در این دفاتر مشغول به کارند و ۱۶۰ نفر به صورت نیروی آماده برای توسعه دفاتر داریم.
مهدویان گفت: گام بعدی جمع سپاری است یعنی شهروندان در منزل خود قادر به انجام امور پرونده خود خواهند بود، ضمن اینکه از دو هفته آینده کلاس های رایگان به صورت حضوری و مجازی جهت آشنایی با سیستم شهرسازی الکترونیک برپا می شود تا مردم بیشتر با این نرم افزار آشنا و از قابلیت های متعدد آن به راحتی استفاده کنند.