وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    در کلان شهرهای بسیاری از کشورها شرایطی فراهم شده تا شهروندان بتوانند به راحتی و بدون هیچ خطری در معابر از دوچرخه استفاده کنند. اما در تهران به دلیل استاندارد نبودن معابر عملا در بسیاری از نقاط شهر حتی امکان پیاده روی راحت افراد هم وجود ندارد و قطعا استفاده از دوچرخه نیز بسیار محدودتر می شود.
     
    شهرداری زیرساخت ها را برای دوچرخه سواری فراهم کند
    به گزارش تیترشهر: امروزه مدیران شهری در کشورهای پیشرفته دنیا شهروندان خود را به  استفاده از وسایل حمل ونقل بدون ضرر برای محیط زیست از جمله دوچرخه تشویق می کنند. در کلان شهرهای بسیاری از کشورها شرایطی فراهم شده تا شهروندان بتوانند به راحتی و بدون هیچ خطری در معابر از دوچرخه استفاده کنند. اما در تهران به دلیل استاندارد نبودن معابر عملا در بسیاری از نقاط شهر حتی امکان پیاده روی راحت  افراد هم وجود ندارد و قطعا استفاده از دوچرخه نیز بسیار محدودتر می شود. 
     
    دوچرخه سواری در تهران فراموش شده 
    در همین حال ، سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون قالیباف با بیان اینکه دوچرخه‌سواری در تهران فراموش شده بود، گفت: با ساخت صدها ایستگاه دوچرخه‌سواری استارت این کار در تهران زده شد تا مردم را به سمت استفاده از حمل‌ونقل پاک هدایت کنیم.
    معاون قالیباف ادامه داد: همچنین با ساخت پیاده‌راه‌ها شرایط پیاده‌روی را برای مردم در تهران فراهم کرده‌ایم.
     
    تشکری هاشمی همچنین به ساخت شبکه معابر شهری اشاره کرد و گفت: قبلاً بزرگراه‌ها در تهران به گونه‌ای بود که یا به بن‌بست می‌خورد و یا ارتباطی بین بزرگراه‌ها وجود نداشت و شبکه متصل در این زمینه نداشتیم اما در حال حاضر شبکه بزرگراهی به هم متصل شده و از 330 کیلومتر بزرگراه به بیش از 550 کیلومتر بزرگراه رسیده‌ایم و رینگ داخلی و خارجی تکمیل شده است.
     
    وی همچنین به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در تهران اشاره کرد و گفت: با نصب این دوربین‌ها به نوعی نظم ایجاد کرده‌ایم و از تعداد کشته ها از 1600 به حدود 600 رسید.
     
    معاون قالیباف ادامه داد: همچنین با ساخت پارک‌های آموزش ترافیک فرهنگ ترافیکی را گسترش دادیم و همچنین طرح خط سفید را ایجاد کرده و ابتدا شهر را آمایش و بعد مردم را تشویق کردیم به سمت اینکه بین خطوط حرکت کنند و  پشت خطوط بایستند و همچنین ایمنی عابر پیاده را مدنظر قرار دهند.
     
    تشکری هاشمی به طرح انضباط اجتماعی اشاره کرد و گفت: در منطقه 12 اقداماتی صورت گرفت اما ایده‌آل نبود و باید مستمر این کار صورت گیرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی