وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شکل‌گیری مناطق حاشیه‌نشین و محلات اسکان غیررسمی در اطراف شهرها ازجمله معضلات کنونی جامعه است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا عظیمیان ظهر امروز در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شکل‌گیری مناطق حاشیه‌نشین و محلات اسکان غیررسمی در اطراف شهرها ازجمله معضلات کنونی جامعه است.

    وی با اشاره به اینکه برای کاهش آثار و تبعات منفی مناطق حاشیه‌نشین و محلات اسکان غیررسمی باید نهادهای مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند، افزود: وزارتخانه راه و شهرسازی حاشیه‌نشینی را یک معضل اجتماعی قلمداد کرده و درصدد رفع مشکلات ناشی از آن است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور با بیان اینکه برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی زمین واگذار می‌شود، ادامه داد: اتخاذ یک رویکرد علمی و کارشناسانه از سوی این وزارتخانه و همکاری و هماهنگی بین ‌بخشی پیش‌نیاز حل این معضل اجتماعی است.

    عظیمیان عنوان داشت: دستورالعمل ساماندهی اراضی تصرفی کشور در روزهای اخیر تصویب شده و بزودی به همه استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

    وی به برخی تصرفات اراضی ملی توسط مردم و دستگاه‌های دولتی اشاره و اضافه کرد: بنابراین امید است با تصویب دستورالعمل ساماندهی اراضی تصرفی کشور تا حدودی بتوان این‌گونه تصرفات را کاهش داد چراکه به یکی از معضلات حوزه مسکن و شهرسازی تبدیل شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ایران منعقد شده که بر طبق آن زمین واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    عظیمیان با بیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه جلوگیری و مقابله با پدیده زمین‌خواری و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت حاشیه شهرها است، تأکید کرد: با تأیید حوزه علمیه قم 21 هکتار زمین برای ساخت حوزه علمیه در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده می‌شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی